Parfymerat

Just när det inte fanns något att blogga om, kom räddningen. Från USA. Närmare bestämt från Lotten, som är där på en road trip som jag inte alls är avundsjuk på. Eller jo, det är jag faktiskt. En liten road trip skulle vara alldeles, alldeles underbart att få göra. Jag har varit i USA en enda gång i mitt liv, för 15 år sen. Och då vandrade mina kompisar och jag längs hyllorna i den stora mataffären och spärrade upp ögonen och gapade inför alla knasigheter som såldes. Bland annat hade de parfymerade tamponger. Hur bra kan det vara? Tja, de kan inte ha kommit på att det skulle vara skadligt Over There, för det säljs fortfarande. Det har Lotten, min utsände, upplyst mig om:

pict4652.jpg

Men jag ska inte vara avundsjuk så länge till. Snart får jag också komma ut i världen. Fast då går resan till det som har kallats Sveriges armhåla, nämligen…just det: Malmö.😦

6 Responses to “Parfymerat”


  1. 1 Persilja juli 27, 2007 kl. 6:45 e m

    Hahaha! Sveriges armhåla! Det var nytt för mig! Inte så bra antar jag? Eller är det en fräsch deodorantad armhåla?

  2. 2 IT-mamman juli 27, 2007 kl. 10:35 e m

    Jag ser Malmö mest som en odeodorantad armhåla, men vad vet jag? Kanske ändrar mig efter den lilla roadtrippen.

  3. 3 ugglemamma juli 28, 2007 kl. 5:45 e m

    Haur man sitt Malmöu har man sitt varrden.
    (Översättning kommer kanske senare…)

  4. 4 IT-mamman juli 28, 2007 kl. 8:33 e m

    Ugglemamma, jag fattar allt. Snappade upp ett och annat under våra tio år i Skåneland. Kanske får jag se Malmö ordentligt. Har bokat hotell med vädergaranti, så om det regnar får man bl.a. gratis stadsrundtur. Ska jag hoppas på regn?

  5. 5 Lotten Bergman juli 29, 2007 kl. 8:38 e m

    Coolt, jag kanske ska skicka alla bilder som blir över till dig?

  6. 6 IT-mamman juli 30, 2007 kl. 8:00 e m

    Ja Lotten, gör det! Hurra, nu kan jag blogga utan att behöva plåta själv. Måste luta mig tillbaka och vänta på alla bilder du kommer att skicka. Förresten tog jag massor av bilder i Malmö, men det var innan jag visste att du skulle tillhandahålla sånt. Nåt speciellt du skulle vilja ha därifrån?


Kommentera

