Idag ska vi vara kulturella

I ett försök att vara kulturella, stuvade vi in barnen i bilen och for till Skärhamn idag. För mig var det andra dagen i rad. Vad finns det att se i Skärhamn förutom människor iklädda Henri Lloydjackor? En vanlig dag skulle jag säga tavlor och vackra klippor, men idag var det något annat som lockade. Ostindiefararen Götheborg, den som alldeles nyligen seglade till Kina och tillbaka igen, hade lagt till.

skepp1.jpg

På vägen dit åkte vi förbi ett Självplock av solrosor. Ingen utom jag ville stanna, så det blev bara en bild i förbifarten.

solros.jpg

Så kom vi då fram till Skärhamn. Där mötte vi Svågern och kusin Gubben Gran. (Moster har fixat ögonbindeln i efterhand)

pirat.jpg

”Kom nu!” sa jag till 2-åringen. ”Nu ska vi se på kanonerna.”

”Var är kaninerna?” frågade hon sedan ideligen.

”Nej, det finns inga kaniner, bara kanoner.”

”Jag VILL se på kaninerna!”

Ibland är det bättre att vara tyst.

Den som inte bor i Västsverige och händelsevis inte har hört så mycket om Götheborg, kan läsa mer om skeppet här.

4 Responses to “Idag ska vi vara kulturella”


  1. 1 Persilja juli 26, 2007 kl. 8:33 e m

    Ååå, vad fin utflykt! Önskar det fanns mer roliga utflyktsmål här omkring. Fast det finns det. Det är bara att man är hemmablind. Hm.
    Hur är det med elakheten idag då?
    Några bitchiga klavertramp?
    Nehej, tänkte väl det. Haha!

  2. 2 IT-mamman juli 26, 2007 kl. 8:39 e m

    Oh ja, jag är så bitchig och hemsk, så kom inte nära! Vad menar du förresten med roligt utflyktsmål? Det var astråkigt!

    Ha, ha, bitchig var ordet, sa Bull.

  3. 3 anne-marie Körling juli 26, 2007 kl. 11:34 e m

    Hej – oj jag älskar solrosfotografiet…och tack för god läsning. Allt gott. Allt gott Anne-Marie

  4. 4 itmamman juli 27, 2007 kl. 8:46 f m

    Detsamma, Anne-Marie! Snart ska jag börja läsa din bok.


Kommentera

