Ny modeblogg: Jag har massor av kläder!

Det har blivit ganska lite IT-bloggande på sista tiden. Ni som har följt bloggen och lidit med mig för att jag knappt har ägt några kläder, ska nu bli uppdaterade i klädfrågan.

Idag tog jag med de karlar i familjen som gillar shopping, d.v.s. Maken och 11-åringen och drog till Lager 157, klädmetropolen Gällstad utanför Ulricehamn. Vi snackar Ullared, fast märkeskläder. (Här krävs en uppdatering eftersom Annis trodde att jag hade varit i Ullared. Nej, det är bara som Ullared. Drar folk i massor.) Om jag hittade något? Jodå, elva tröjor, en bikini, ett par byxor, två par mönstrade leggings som jag säkert är för gammal för att ha på mig, tre par skor och en skidoutfit. Nu fattas bara skidorna.

klader.jpg

Undrar om rubriken har lockat hit Karolina Lassbo med följe? Skulle vara roligt att se deras rynkade näsor och hur det snabbt klickar sig härifrån. Där försvann en och där och där!

Maken hittade inte mycket och 11-åringen hittade en del, men men, alla kan inte få allt. Jag är åtminstone ekiperad inför hösten. 11-åringen och jag bestämde oss för att ha ett skärp ihop och jag kanske jag låna en av de tröjor han köpte, någon gång när han inte ser, så jag lider som sagt ingen nöd.

När vi kom hem låg ett paket i brevlådan. Precis som igår, fast idag innehöll det kakor och kola.

kakor.jpg

Det var från tanterna som vi hyrde hus av när vi var i England på semester efter midsommar (Rapport och bilder kommer senare). De ursäktade återigen att vädret var så uselt när vi var där, vilket det egentligen inte var. Stackars tanter! De tror kanske på fullaste allvar att vi håller dem skyldiga för att det regnade när vi var där. Jag får skriva och säga att jag förlåter dem allt elände de har ställt till med. Jordbävningar och annat som de kan tänkas ha förorsakat i världen. Nu ska jag befria deras skuldtyngda hjärtan genom att äta upp kakorna. Och det var ju väldigt snällt av dem att skicka det. Det var det faktiskt.

8 Responses to “Ny modeblogg: Jag har massor av kläder!”


  1. 1 Annis juli 19, 2007 kl. 8:55 e m

    Jag blir galen av avundsjuka när jag hör att ni varit till Ullared…!!!! Det är ju ett drömmål för mig som är utsvulten på billig shopping. Tror ni jag fick det som 40-års present…nej nej jag måste bara få fara dit. Kanske du kan ta en kameramobil med dig nästa gång it-mamsen så kan jag få shoppa genom den?
    Vilka gulliga tanter ni bodde hos…vilken post du får….blir så sugen på att se bilder från England. Jobba genast på det!
    Kramisar från Kåge (Skellefteå) hos mamsen och papsen.

  2. 2 IT-mamman juli 19, 2007 kl. 9:01 e m

    Sicken tur att jag inte var i Ullared då, toka!
    Det var ju i Gällstad på Lager 157 – ett helt annat ställe. Och dit kanske du kan få åka när du fyller 50. Jobba på det. Hinta för maken (eller sambon) att det är en finare present än alla parfymer och guldhalsband i världen.
    Kallas Skellefteå Kåge? Vad jag lär mig om Sverige!
    Och bilderna från England, många hundra, måste väljas ut och väljas bort så jag inte tråkar ut er totalt. Kan ta ett tag, men det kommer.
    Kram!

  3. 3 Trädgårdsnörden juli 19, 2007 kl. 9:29 e m

    Me too! Vill se englandsbilder. Så till den milda grad att jag börjar talka english!
    Vet du, jag tror att jag varit där! På det där Lager 157…När vi bodde i Åsa, utanför Kungsbacka och gjorde olika dagsutflykter. Det var alldeles modernt och som en egen ”stad” fast ute på landet. Eller i alla fall utanför samhället.
    Outlet för märkeskläder var det i alla fall.

    Jag tror Kåge inte är ett annat namn för Skellefteå utan en by i närheten, haha!

    (Förlåt att jag skrattar, jag vet inte ett skvatt om byarna där nere… men det lät bara så kul!)

    Tack GULLEULLE! för paketet idag! Jag har mejlat dig. Fast du kanske har ett pling på mejlboxen också???

    Godnattpuss!

  4. 4 itmamman juli 19, 2007 kl. 9:37 e m

    Tracka mig inte Trädgårdsnörden för att jag inte vet allt om allt norr om Stockholm!
    Det måste ha varit Lager 157 som du var på. Rakt in i landet från Åsa. En metropol full av klädbutiker.
    Och jorrå, jag har sett ditt mejl och svarat. Bra att paketet kom fram, fast prata inte så högt om det, för då tror Annis att jag inte gillar henne eftersom inte hon har fått några växter. Men jag gillar ALLA mina bloggarvänner – hör ni det?! Även om ni inte får växter. Tror ni mig inte kan jag väl skicka några på begäran då då. Kram och puss och allt!
    I love you Annis! Och alla andra. Hela världen förresten.

  5. 5 Annis juli 20, 2007 kl. 10:40 f m

    Nej nej nej…Skellefteå kallas inte Kåge. Kåge ligger en mil utanför Skellefteå, jag skulle bara förklara så att du förstod ungefär var det ligger…men du kanske inte vet ändå.
    Love tillbaka men jag ”älskar” inte hela världen, det är då säkert!
    Lager 157 ja det visste jag inte fanns ens. Vi är glada att vi fått Ikea i Haparande någorlunda nära. Bara 18 mil…

  6. 6 IT-mamman juli 20, 2007 kl. 11:08 f m

    Ålrajt Annis, nu har jag lärt mig att Kåge inte är Skellefteå. Och klart jag vet var Skellefteå ligger. Norr om Stockholm! Nånstans.
    Peace and love!

  7. 7 decembertjej juli 20, 2007 kl. 10:56 e m

    Lager 157 låter som ett ställe som jag vill åka till. Ska definitivt jobba på det! Kul att du hittade så mycket till dig själv. Det verkar som om det var på tiden.

  8. 8 IT-mamman juli 21, 2007 kl. 9:01 f m

    Gör det Decembertjej! Tips: Factory Shop har billiga sportkläder (Ligger bortanför Lager 157 Barn). Lager 157 Barn är en byggnad som ligger några 100 meter från den stora Lager 157-byggnaden. Fast dina barn är kanske så stora att de inte behöver småttingkläder. Vagabond har en egen skobutik som också är värd att besöka. Finns mer i Gällstad, men det är vad vi hann med.


Kommentera

