Om det börjar regna…

”Om det börjar regna kan man knäppa fingrarna, knäppa, knäppa fingrarna, så fingrarna mår bra. Slutar det att regna då? Det vet inte jag, men fingrarna mår bra.”

Någon som har sjungit den sången nån gång? Mina fingrar mår bra och det REGNAR. Nyss var det lite sol i sikte (Jag har börjat prata väder och vind något alldeles förfärligt den sista tiden) och då bjöd jag in några kompisar på grillkväll ikväll. Enkelt och smidigt, inget avancerat. Sen började det vräka ner. Tog ett kort på vädret om någon annan har samma fallenhet för att diskutera väder. Man vet ju aldrig. Men det går liksom inte att ta kort på regn. Hur ställer man in skärpan? Vilken regndroppe i regnmassan ska jag zooma in? Skärpan hamnade visst på balkongräcket.

regn1.jpg

Ser ni hur det skvalar på balkonggolvet då?

regn2.jpg

Det är där jag får ställa Maken ikväll när han ska grilla. För vi har den uppdelningen att han sköter elden och jag allt annat som rör gästförberedelser. Fast vi skulle ju ta det enkelt.

Måste städa badrummet!

2 Responses to “Om det börjar regna…”


  1. 1 Annis juli 17, 2007 kl. 6:20 e m

    Ni får flytta upp till Norrland. Här har solen varit framme två hela dagar nu. Vi mår gott av det…måste ladda innan vintern som är såååå mörk.

  2. 2 IT-mamman juli 17, 2007 kl. 9:48 e m

    Flytta till Norrland säger du? Hmmm, kanske det. Om vi får ha vinterstuga i södra Sverige då.


Kommentera

