Och bilen går bra?

Eftersom jag har börjat prata väder, så kan jag lika gärna börja prata bil också. Den är nämligen såld! Efter ca två månader. Nu har vi bara vår Svenssonbil och vår sekruttbil (Lottens uttryck) och det får vi klara oss med. Sekruttbilen ska få ny ratt, eftersom den nuvarande är möglig. Någon som vill nappa på detta bilprat? Jag ska egentligen städa badrummet, så jag svarar gärna på bloggkommentarer.

15 Responses to “Och bilen går bra?”


  1. 1 decembertjej juli 17, 2007 kl. 3:26 e m

    Var det inte du som hade BLOGG-PAUS🙂
    Det lyckas inte så bra som tur är.
    Kan bara meddela att på Öland är vädret TOPPEN!
    Ifall du ville veta.

    Kram!!!

  2. 2 IT-mamman juli 17, 2007 kl. 3:43 e m

    Japp, bloggpaus var det. Fast jag är så dålig på att hålla vad jag lovar.
    Så du är på Öland. Och har fint väder… Lyllo dig!
    Åker förbi din lilla ort nästa vecka. Var inte orolig, jag ska inte våldgästa dig, bara vinka lite till stan när vi far förbi. Kan du fixa fint väder där?

  3. 3 kajsasi juli 17, 2007 kl. 4:27 e m

    Hos oss regnar det idag! Hörde att det varit ett riktigt åskväder i Dalarna. Här såg vi en ordentligt blixt, när vi roade oss med att shoppa i Hudik. Apropå bilar. Vi hade en bil som vi kallade ”Gamla Bettan” (taget ur Robin Hood filmen) Den bilen var i alla fall ”säker”. När vi köpte en ny gav vi den till Tärnaby-kusinen. Det var en SAAB årsmodell 84. Föräldarna hade en SAAB 900 senare årsmodell, när den skulle besiktiga den gick den inte igenom. Däremot gick ”Bettan” som alltid igenom utan anmärkning. Nu för tiden är den reservdelslager i Tärnaby.

  4. 4 decembertjej juli 17, 2007 kl. 6:17 e m

    Lovar att fixa sol🙂

    Kram!

  5. 5 Annis juli 17, 2007 kl. 6:22 e m

    Nu regnar det spön i backen…så långvarig var lyckan…städa på du. Glöm inte toastolen…gnugga, gnugga och blääää spy inte….

  6. 6 Annis juli 17, 2007 kl. 6:23 e m

    Skönt att bli av med Forden…ingen fård på våran gårrrd…

  7. 7 IT-mamman juli 17, 2007 kl. 9:46 e m

    Bra Kajsasi, lite bilprat piggar upp! Tyvärr kom det försent. Jag hade hunnit städa färdigt. Men tack ändå!

    Och tack Decembertjej, vad bra att du fixar det! Fast hur ska du göra? Köpa en rökt sik och svinga den fem gånger ovanför huvudet? Eller simma 100 gånger fram och tillbaka i stans utomhusbassäng? Ja, ja, bara du fixar fint väder så spelar det inte så stor roll hur du gör.

    Ha, så det regnar nu, Annis! Ja ni har ju fått all sol där uppe så ni kan gott få lite regn. Fast vi fick en fin kväll iallafall. Och toastolen är gnuggad, men badrumsskåpet städar jag inte förrän du väntas hit…
    Och forden har varit trogen, så det kan nog bli en sån bil nån mer gång.

  8. 8 decembertjej juli 17, 2007 kl. 9:59 e m

    Det där med siken var en kul och annorlunda idé. Kanske får prova den. *haha*

  9. 9 IT-mamman juli 17, 2007 kl. 10:04 e m

    Läste just att du tänkte blogga max en halvtimme per dag där i husvagnen. Håller du det? Har det börjat regna månne?
    Nä, blogga på. Gillar dina kommentarer!

  10. 10 Persilja juli 18, 2007 kl. 8:11 f m

    Bilsnack och vädersnack…vad gör man inte för att slippa skura badrum.
    Hoppas grillnigen gick bra. Och att gästerna var tvugna att uppsöka toan. Jag menar du hade ju städat!

    Här regnar också, så det blir väl städning här också…eller inte.

  11. 11 Annis juli 18, 2007 kl. 12:15 e m

    It-mamman…jag vill ha hjälp! Maila svar om du har tid. Din coola skylt, var köper man en sån liknande?
    Fråga två om jagvill ha en lillbild brevid min kommentar. Hur gör jag då?
    PS! Boysen är i A-slutspel…de är överlyckliga. Sebbe gjorde tre mål så han är salig. Isak ramlade på Liseberg igår när han skulle hem. Han fick plåstras här och där men han vågade inte åka en enda attraktion….
    De ska nog dit igen…med pappa.DS!

  12. 12 IT-mamman juli 18, 2007 kl. 12:48 e m

    Annis, vad kul att de har gått vidare, men trist att Isak ramlade! Shit happens men det är inte skoj..
    Coola skylten, är det computerskylten? Den köpte jag i en liten by i norra England, så risken att du hittar den i Sverige är kanske inte så stor. Men jag kan mejla bilden om du vill skriva ut den och sätta upp nånstans. Vill du det?
    Bilder i kommentaren har jag inte listat ut hur man gör. Tror inte det är möjligt. Jag brukar länka till bilden om den finns på nätet. Kanske någon annan som läser detta vet?

  13. 13 Annis juli 18, 2007 kl. 3:46 e m

    Ja det vill jag men den andra tyckte jag var så cool också. Var är den köpt?

  14. 14 IT-mamman juli 19, 2007 kl. 7:17 e m

    Systerdottern meddelade att hon hade köpt den på loppis i Tibro, Västergötland. Kanske inte så lätt att hitta en likadan då.

  15. 15 Annis juli 19, 2007 kl. 8:47 e m

    Nja kanske inte så lätt men jag ska leta på internet så kanske man hittar något företag som säljer andra coola skyltar.


Kommentera

