Skyltar

Egentligen bloggar jag inte, men jag fick ett återfall. Hade tänkt att vara strängt upptagen med att ha slagit läger på stranden med familjen hela dagarna, men så behagade det vara pissväder och då stod datorn där och ropade på mig tills jag ägnade den lite uppmärksamhet.

För några dagar sen satte Maken igång att måla hallen efter att jag hade suckat djupt över hur sjaskig den såg ut. Nu är den ren och vit igen. Satte upp skylten jag fick av systerdottern på min födelsedag förra året. (Jag älskar skyltar av någon outgrundlig anledning.) Visst är den galen? Inte vacker eller nåt utan bara crazy. Och stor.

enter.jpg

En annan skylt som inte heller är vacker men som har ett fantastiskt visdomsord är den här:

computer1.jpg

Vet inte var jag ska hänga den. Men det löser sig nog.

8 Responses to “Skyltar”


  1. 1 decembertjej juli 15, 2007 kl. 10:23 e m

    Hej 🙂
    Gillade båda skyltarna jättemycket. Den sista var ju helt super. Den skulle passa utmärkt hemma hos mig.

    Vi hörs!

  2. 2 Persilja juli 15, 2007 kl. 10:36 e m

    Haha! Den undre var käck-den såg så gammal ut men så var budskapet superaktuellt. Hur rent hus har du???
    Här är det vääääääligt orent just nu och datorn är mycket hel, hehe.
    Enter var snygg!
    Vill också måla vitt! Det är så fräscht.
    Please ha mer återfall snart igen!
    Gonatt!
    Ps Mejlat dig.

  3. 3 IT-mamman juli 15, 2007 kl. 11:13 e m

    Decembertjej/ f.d. Webbgodis, Tack, roligt att du gillade dem!

    Persilja, mitt hus är rent på vissa ställen och ostädat på andra. Sju rum o kök är mer än jag klarar på ett bräde. Hinner liksom inte in med dammsugaren i vissa av rummen på min städrunda alltid.
    Vitt kan nog vara fräscht, men tråkigt ibland. Fast i hallen ville jag ha det ljust och oplåttrigt. Vårt sjuttiotalshus är inte så charmigt, så då kan det rena enkla vara en lösning, även om lantstilen (eller vad jag ska kalla det) är snyggt i mysigare hus. Som i ditt t.ex.
    Har sett ditt mejl och svarat. Hoppas det kom fram. Blev jätteglad att du skrev!

  4. 4 Annis juli 16, 2007 kl. 11:20 f m

    Så cool skylt, den gillar jag. Jag är ju också lite crazy och det är fränt när det syns i hemmet….;)

  5. 5 Annis juli 16, 2007 kl. 11:20 f m

    Aj Aj Aj har du fått återfall nu igen…bloggbrud…;)

  6. 6 kajsasi juli 16, 2007 kl. 3:09 e m

    Den där med broken computer var inte så dum. Den skulle passa bra i mina söners rum.
    Vet du! Här skiner solen, men det blir för hett ibland och då bloggar jag. Saknar ditt bloggande.

  7. 7 Lilla B juli 16, 2007 kl. 7:15 e m

    Den nedersta skylten var rätt sannfärdig.
    Skulle utan tvekan sätta upp den

  8. 8 itmamman juli 16, 2007 kl. 7:25 e m

    Jag tror Computerskylten vinner över Enterskylten, när jag har läst ovanstående kommentarer. Måste försöka sätta upp den nånstans. Men var?


Kommentera

