Grattis Ugglemamma och Maria!

sisselkyrkjebo.jpgIdag vill jag fira två födelsedagsbarn. Allas vår Ugglemamma fyller 1 + jämt år! Hon sjunger som Sissela Kyrkjebö, se bild till höger. (Det kan man höra på hennes blogg.) Kanske för att de fyller samma dag? I alla fall, ett stort grattis till dig idag! Grattis också till Maria, min kära vän i Aneby! Jag vet inte om du har hittat min blogg, men ifall du har det, så vill jag fira dig här. Hurra!

Vill man bli firad på bloggen måste man tala om när födelsedagen infaller. Annars blir det för svårt. Ugglemamma lämnade inte ut sin förrän efter vissa påtryckningar och hon gjorde det inte lätt för mig. Eller jo, jag är ju en mästergooglare (host, host) så det var inte så svårt. Själv fyller jag år samma dag som Sven Melander.😦 Inte så hippt. Bättre då att det också är samma dag som Maradona, fast jag är exakt 10 år yngre. Vilket utlagt spår!

Nu tar jag en sommarpaus igen. Ha dé!

4 Responses to “Grattis Ugglemamma och Maria!”


  1. 1 Maria juni 25, 2007 kl. 1:09 e m

    Jag har varit en flitig läsare av din blogg utan att ge mig till känna, men nu var jag bara tvungen att bryta tystnaden.
    Tack, tack!!! Ett tack för hälsningen och ett för en mycket underhållande blogg.
    Vill bara tillägga att du även fyller år på samma dag som den där snygge kocken i Aneby……
    Kram!

  2. 2 ugglemamma juni 25, 2007 kl. 6:46 e m

    Tack för hälsningen! Och vilken födelesdag det var!! I år lyckades födelesdagen sammanfalla med vår årliga släktträff så det var först strålande sol på Hallands Väderö och sedan en kanontrevlig eftermiddag med massor av kusiner, kusinbarn, mostrar, morbröder och många andra.
    Och du, vilka spår du lägger ut. Nu är du faktiskt inte ett dugg hemlig längre.🙂 Det är bara att ta resultatet från en sökning och köra i en annan databas, och rätt vad det är så kommer kanske hela läsarskaran och knackar på din dörr. Men då blir du nog bara glad, skulle jag tro?
    Ha många härliga sommardagar!

  3. 3 Anne-Marie Körling juli 1, 2007 kl. 7:00 e m

    Hoppas att du har det bra i sommarvärmen…regnet..vädret…och att du bloggar en dag eller två – – som avkoppling bara.
    Anne-Marie

  4. 4 IT-mamman juli 5, 2007 kl. 8:20 e m

    Just hemkommen från semestern. Vad roligt att födelsedagsbarnen såg hälsningen! Kul att din dag blev så lyckad Ugglemamma! Och att Maria kommenterade! Jag saknar dig, vännen. Det är sant att jag fyller år samma dag som den snyggaste kocken i hela Aneby (Marias man). Förresten Maria, när ses vi tror du? Ingen Norgeresa i år? Och Ugglemamma, menar du att jag har avslöjat mig totalt? Läskigt… Får hoppas att inte de som läser ditt databastips är lika datakunniga som du. Anne-Marie, nja jag bloggar nog framåt augusti igen, men jag kollar mina mej, så därför hittade jag din kommentar. Måste ju hinna läsa din bok också. Kom brevet/ grejen fram? Kollar bara.

    Kram alla vänner out there!

    Och Maria, när ska du börja blogga? Anebynews.se. Kolla om det är upptaget!


Kommentera

