Besök avklarat

”På fredag måste vi åka till Liseberg,” förklarade jag i början av veckan för Maken.

”Vaffö då då?” undrade han. ”Jag måste ju jobba.”

”Det kan du göra på lördag/ söndag som andra egenföretagare. Vi måste åka. Kommer du ihåg förra året? När vi pallrade oss dit i mitten av juli? Kommer du ihåg köerna?”

Så Maken gick med på att ta halva fredagen ledigt. För i mitten av juni är det inga köer på Liseberg. Ingen har ju semester då. Fast det var kanske fler som hade tänkt som jag….

folk.jpg

Killarna fick varsitt åkband och for runt mellan attraktionerna. Maken och jag tittade ner i våra tomma plånböcker när banden var betalade och mindes åren då Svägerskan sommarjobbade på nöjesfältet. När vi fick gratisbiljetter. Nu har hon (Arghhh!!!!) gått över till att sommarjobba inom vården och vilka fördelar får vi ut av det? Jag bara frågar! Inga gratisplåster ens! Nä, tillbaka till jobbet som kanin och spöke, kära Svägerska! Titta bara vilken mysig kram du kan få av 2-åringen då!

kanin.jpg

5 Responses to “Besök avklarat”


  1. 1 Ozzy- fd hare juni 16, 2007 kl. 9:31 f m

    Jo jag hade väl kunnat gå tillbaka till att jobba med det. Om lönen höjdes med sisådär 20 kronor i timmen och hela ledningen byttes ut. För det var faktiskt ett av de roligaste jobben jag haft. Om man bortsåg från att man jobbade precis hela dagen för bajslön i lurvkostym i 30 graders värme och ändå bara fick skäll från chefen vad man än gjorde. Det gick liksom inte att göra dem nöjda. Grrr BAH nu åkte hela min bitterhet fram här helt plötsligt.

  2. 2 itmamman juni 16, 2007 kl. 9:34 f m

    Men kramarna från alla barnen? Uppvägde inte det? (Snyft! Rosa skimmer! Stråkar!)

  3. 3 Ozzy- fd hare juni 16, 2007 kl. 1:54 e m

    I början men inte sen. Sorry!

  4. 4 Persilja juni 16, 2007 kl. 11:21 e m

    Det blir ju inte så mycket upplevelse för haren att krama barnen…inte så mycket hudkontakt. Bara bökigt att böja sig ner med DEN kostymen på. Jag tror jag fattar varför Ozzy valde annat sommarjobb!

  5. 5 IT-mamman juni 17, 2007 kl. 7:50 f m

    Jag fattar också. Egentligen. Har provat ett sånt där huvud och det var inte mysigt därinne.


Kommentera

