Mer från filminspelningen

En kvinna vrålade här utanför alldeles nyss. Hjärtskärande. Någon i nöd? Sen kom jag på att det måste vara den beryktade filminspelningen! Nu var det bråttom om man skulle få se nåt. Hittills har inspelningen varit ganska intetsägande, men nu var det action på gatan framför huset. Ropade till maken och barnen att de skulle skynda sig. 8-åringen såg på tv och rörde sig inte ur fläcken. 2-åringen fattade inte nåt. Ropade instruktioner till 8-åringen om att han skulle passa sin lillasyster. Innan han hann svara, var maken, 11-åringen och jag ute på gatan. Jag utan skor – här måste man snabba sig!

Det var bara vi där förutom filmteamet. Och en farbror på cykel. Tittade på när de kastade ägg eller vad det var och när de drog varann i håret. Kändes lite skämmigt att stå där. Töntfamiljen tittar ut liksom. Och kameran hade jag inte fått med mig. Maken hade ingen skam i kroppen utan filmade med sin mobil. Men den filmen får ni inte se, för han filmade även mig och jag är ju hemlig. Ni får vänta på den riktiga filmen. Barnkalas och misshandel. Låter som en rysare.

5 Responses to “Mer från filminspelningen”


  1. 1 Erica juni 12, 2007 kl. 10:32 e m

    Du promotar ju riktigt bra för filmen! Man måååste ju bara se den. Nu ser du till att kontakta marknadsansvarig så att du får en krona eller två för besväret åsså trycka upp lite nya visitkort.

  2. 2 Persilja juni 12, 2007 kl. 11:53 e m

    NÄ nu måste du ta rätt på mer!!!
    VEM är skådisar?
    VAD heter filmen?
    VEM regisserar?
    VAD handlar den om!

    Har ni ingen lokalblaska som du kan skicka dit???
    ELLER NU VET JAG! Du kan ju låtsas vara från en lokalblaska!!! DE vill ju absolut ha publicitet och svarar villigt på alla frågor och blir fotade!

    UT och låtsas nu då! Schas!

  3. 3 IT-mamman juni 13, 2007 kl. 11:51 f m

    Jaaa, jag ska få betalt! När jag inte får vara med själv, så kan jag suga ut några kronor ur projektet ändå… Bra idé, Erica!

    Persilja, Jag tror, efter lite googling, att filmen heter Synd att klaga. Åtminstone arbetsnamnet. Skådisarna jag såg har jag aldrig sett förr. Som sagt, en tämligen lokal historia. Och lokalblaskan har jag kontaktat för där jobbar min syster, men nu har hon gått på semester och lämnat över det till andra. Vet inte om de följer upp mitt heta tips. Det här var värre än jag trodde! Kan i och för sig stega fram till filmteamet och fråga ut dem, men jag har blivit så blyg. Och hur gör man då? Ska jag låtsas vara från lokalblaskan själv? Men min lille kamera? Du skojar!

  4. 4 Persilja juni 13, 2007 kl. 10:29 e m

    Jamen herreje! Lite måste du ju offra nu för att stilla min nyfikenhet! Ta nu syrrans presskort (har man såna ännu) och så går du dit och sonika fotar hela rasket!
    Basta!
    Eller så gör du inte det och jag blir för evigt nyfiken på detta…
    Kanske skojar jag bara med dig och är inte ett dugg nyfiken…
    Vem vet.
    Vem vet!
    Mouhahahhaha!
    Hahaha vad jag är road!
    Hihihihhihihihi-jag har nog druckit för starkt te ikväll…

    NU trycker jag på ”spara”!

  5. 5 IT-mamman juni 14, 2007 kl. 8:00 f m

    Kan jag få dig att vara nyfiken för evigt?! Jahooo! Då ska jag absolut inte gå dit! Moahahahahaaaa!


Kommentera

