Ännu en matsäck

Sent igår kväll drog jag runt bland hyllorna på Willys med mina pojkar i släptåg och letade efter matsäcksmat. Hade en stund tidigare upptäckt en lapp i 11-åringens väska om badutflykt med tillhörande  matsäck. Eftersom gårdagskvällen även innehöll en sommarfest för 8-åringens klass, hade jag inte tid att steka pannkakor. Eller lust i sommarvärmen. Än en gång erkänner jag att jag inte är någon bullmamma. Döm själva:

 

5 Responses to “Ännu en matsäck”


  1. 1 Maken juni 12, 2007 kl. 11:29 f m

    Se det så här: Du stödjer det svenska lantbruket och håller landskapet öppet! Bra jobbat. Fast bullarna är nog bakta i Finland, skulle jag tro.

  2. 2 IT-mamman juni 12, 2007 kl. 11:34 f m

    Snällt av dig, men hade jag inte gjort det om jag blandat ihop pannkakssmeten själv också? Så det var nog ingen bra tröst ändå.

  3. 3 Lotten Bergman juni 12, 2007 kl. 3:18 e m

    Detta med matsäckarna och bullarna samt pannkakorna kommer mina barn att hålla emot mig när de blir vuxna. Jag steker aldrigaldrigaldrig pannkakor och bakar aldrigaldrigaldrig bullar. Därför kan jag aldrigaldrigaldrig oemotsagd vråla ”nä nu ska det bli andra bullar av”.

    (Tips: Gorbys piroger funkar bra som kylklamp/matsäck.)

  4. 4 IT-mamman juni 12, 2007 kl. 4:19 e m

    TACK Lotten för tipset! Nästa gång blir det Gorbys piroger. Så tror lärarna att jag har stått och bakat hela natten!

  5. 5 Ozzypozzy juni 13, 2007 kl. 1:55 e m

    Varför vara pannkaks – och bullmamma när det finns färdigköpt? Ungar tycker ju dessutom oftast att färdigköpt är godast. I alla fall tyckte jag det när jag var liten, trots mamsens kulinariska kunskaper. Ååå Skogaholmslimpa, gott! Hembakta frallor? Tråk. Otacksamt.


Kommentera

