Rapport från filminspelningen

Här kommer den utlovade rapporten. Filmteamet är nämligen på plats i grannhuset. Maken och jag satt på balkongen i morse och lystrade uppmärksamt på någon som ropade ”Tagning!” lite då och då. Någonstans bakom buskarna kunde vi se folk som skuttade runt och höra hur de sjöng ”Å Andersson å Pettersson å Lundström å ja” för full hals. Vi har ju blivit ombedda att ta det lite lugnt med gräsklipparen och andra störande ljud, så jag blev lite orolig när 2-åringen kom ut på balkongen och blåste allt vad hon kunde i sitt munspel.

”Oj, vad fint du spelar (uppmuntrande mamman) men kan du ta och spela där inne istället?”

”Tuutuutuutuutuuuuuuut!” (Obstinata 2-åringen)

”Gå in och spela sa jag ju!” (Hotfulla mamman)

”Tuuuuuuuuuuuuuuuuuuut.”

Vi ska inte fördjupa oss mer i det där. Tillbaka till Hollywood. Efter en stund tog jag med 2-åringen i vagnen för att ta en promenad. Oj, vi råkade visst välja gångvägen ner till grannhuset! Det var ju inte planerat. Langade upp kameran och plåtade filmteamets lastbil.

Jag hade förväntat mig en hel hop med grannar som stod där och följde den stora händelsen, men det var totalt folktomt. Kanske beroende på 31 graders värme och att alla (utom vår familj som höll 11-åringen sällskap i trädgården pga hans andra karantändag efter magsjukan) låg på stranden. En kille kom ut till lastbilen och hämtade sladdar. Oj, vad intressant.

Fortsatte gatan ner och pratade med en annan granne. Hade hon sett nåt? Jorrå, en finklädd pojke med ballonger i handen hade kommit till huset i morse. Med gemensamma ansträngningar listade vi ut att någon av scenerna måste innehålla ett barnkalas. Men Persbrandt då? Nej, honom hade hon inte sett till. 2-åringen och jag strosade i sakta mak den folktomma gatan uppåt igen. Återigen langade jag upp kameran och hoppades att ingen observerade mig när jag plåtade lastbilen en gång till, fast nu från andra hållet.

Vad säger bilden? Kanske: Mycket väsen för ingenting.

10 Responses to “Rapport från filminspelningen”


  1. 1 Erica juni 10, 2007 kl. 10:03 e m

    Du MÅSTE hålla dig framme. Hur ska du annars bli upptäckt. Gör dig fler ärenden du så aknske du får ett extraknäck i sommar😉

  2. 3 itmamman juni 11, 2007 kl. 7:48 f m

    Men ingen sprang ju ut och ryckte tag i mig förra gången! Du menar alltså att jag inte ska ge upp? OK, kanske. Vi får se…

  3. 4 Persilja juni 11, 2007 kl. 2:45 e m

    Aha!Du vill bli upptäckt?
    Neee! Du visar ju inte ens ditt rätta ansikte på bloggen så det tror jag inte. Då hade vi fått se mera! Haha! Men byt taktik OM du nu vill bli upptäckt. Låt lilla piplarson (eller tuuuuuuuuuuuuuuutlarsson) forstätta med sitt tutande så kommer nog hela filmteamet klampande och DÅÅÅ då ser de dig och det bildas ett rosa skimemr i luften och det börjar spela ståkar och regissören säger ”nämen-där är du ju” Eller ”var har DU varit hela mitt liv” eller nåt sånt barbara cartland aktigt. Vi ser fram emot fortsättningen av dina sneakerspromenader. Har du inte glömt att köpa mjölk eller nåt och måste gå ditåt igen och igen och igen och…

  4. 5 Persilja juni 11, 2007 kl. 2:46 e m

    Skimmer och stråkar menar jag förstås…men det fattaru väl

  5. 6 IT-mamman juni 11, 2007 kl. 9:31 e m

    Aha! Det är så jag ska göra. Och maken får sätta igång med elektriska häcksaxen och då råååkar jag bara finnas i närheten och så…. vill de inte ha mig ändå.😦
    Den enda tv-karriär jag har gjort är på ”Hej, hej sommar” förra året. Tror lite av mitt bakhuvud syntes. Barnen syntes bättre. Och maken! Men inte jag som fick gå bakom publiken och valla 2-åringen, då 1-åringen.😦
    Jo förresten. Blev filmad i Holland på en konsert för så där 20 år sen. Närbild och länge. Det du! Fast var de visade inslaget vet jag inte… Kanske aldrig visades. Klipptes säkert bort.😦

  6. 7 Annis juni 11, 2007 kl. 10:07 e m

    HERRE JISTANES SÅ SPÄNNANDE…jag vill också bli upptäckt!!! Kanske vi skulle starta en dokusåpa med bloggvännerna….vad tror du?? Skulle sälja som smör i solskenet…

  7. 8 IT-mamman juni 12, 2007 kl. 7:41 f m

    Jaaaaaaa, det gör vi!!!! Finansierar du projektet?

  8. 9 Annis juni 12, 2007 kl. 3:48 e m

    yes…rik som ett troll….;)

  9. 10 IT-mamman juni 12, 2007 kl. 4:19 e m

    Precis som jag anade, Annis!


Kommentera

