Va, inte blogga?

Nej, igår bidde det inget inlägg. Hann inte med det för jag hade så otroooligt mycket annat att göra. Började Nationaldagen med att inta kaffet på balkongen, djupt nedsjunken i en vilstol:

morgonkaffe.jpg

Sen lullade vi ner till havet för killarna skulle absolut bada. Brrr! Men ”alla andra i klassen har redan badat”, så det var klart att grabbarna skulle få visa sig vara vikingar de också. 8-åringen brände sig antagligen på en brännmanet så strandvistelsen blev inte så lång, men vi hann ändå spana in de pyttesmå krabborna som kommer att bli uppfiskade och nerslängda på samma ställe hela sommaren. Här i Bohuslän är det stenigt och krabbvänligt:

stenar.jpg

På väg hem stötte vi på Kajakmamman som undrade om 11-åringewn ville följa med familjen ut i båten till en av öarna. Så klart han ville, och så försvann han för återstoden av den dagen. Resten av familjen försvann åt olika håll och 2-åringen och jag intog solstolarna på balkongen (Hon i fem minuter kanske om jag nu ska vara genomärlig). Så jag hade inte tid att blogga. Ni förstår va?

Men idag ska jag skicka in de sista sv2-grejerna till den kursen. Kolla igenom och sen klicka på Send. Det ska jag nog klara. Och kanske, kanske sätter jag igång med PIM-4:an. Fast att jag har studentbildsöverraskningar att fixa med. Och det lockar mer. Systerdottern, du läser väl inte min blogg idag?! Nej du har annat att tänka på. För på imorgon… Ack, ljuva ungdom!

8 Responses to “Va, inte blogga?”


  1. 1 Anne-Marie Körling juni 7, 2007 kl. 1:02 e m

    Ja, så måste det ju få vara – men det är svårt att inte låta bli att skriva en endaste liten sak… Du – jag har givit ut en bok…. skulle vilja sända den till dig…
    om du vill förståss…tänkte att du kanske hade tid att läsa när du ska sitta nedsjunken i din blåa stol och njuta av att göra ingenting.

    Allt gott
    Anne-Marie

  2. 2 IT-mamman juni 7, 2007 kl. 1:16 e m

    Nej men oj! Vill du det? Åh, jag känner mig hedrad! Jag har absolut tid för lite sommarläsning. Vad är det för bok? Mejlar dig min adress och så vill jag ha din, så kan jag hitta på nåt skoj till dig också.
    Kram!

  3. 3 Persilja juni 7, 2007 kl. 8:28 e m

    Oj, en författare! CoolT! Blir så nyfiken på de som givit ut böcker. Det skulle jag också vilja säga: Jag har givit ut en bok…
    Nån gång kanske…

    Mina barn har badat flera ggr redan. I havet. Inga maneter här dock, inga krabbor heller. Vårt hav är inte lika levande. Det gillar jag med västkusten det rika livet i havet. Fast det är rätt skönt att slippa vara rädd för maneter. Vilket sjå det var att akta sig för de rosa. Mina barn bombade maneter med sten när vi badade utanför Kungsbacka. Det såg rätt grymt ut. De bombade dem och slängde upp dem på land. Barbariska barn jag har va?

  4. 4 IT-mamman juni 7, 2007 kl. 8:35 e m

    Vad sa du att barnen gjorde sa du? Fast det är det fler som gör. Det brukar alltid ligga halvdöa slemmingar på bryggan. Själv är jag av den goda sorten – pussade alltid maneterna när jag var liten. Öronmaneterna då, inte brännisarna.
    Så dina barn har badat flera gånger.. fast jag såg att ni hade 29,5 grader häromdagen. Konstigt, har börjat kolla vad ni har för väder i Norrbotten. Norr har börjat finnas i min värld. Tack vare er bloggare där uppe!

    Och du, om dina barn inte gör nåt värre än manetbombar, så tror jag att de är finfina barn.

  5. 5 Persilja juni 7, 2007 kl. 9:13 e m

    PuuuuuuH!!! (Lättnadens suck!)
    Trodde jag skulle bli utsedd till ligistmor!
    Det var ju roligt att höra! Att vi satt Norrtoppen på kartan för dig! Kanske du till och med blir så nyfiken att du vågar lägga en semester hit??? Under en myggfri sommar då förstås, med tanke på sonen. (Det finns myggfria somrar!) Eller en vinterresa…

  6. 6 IT-mamman juni 7, 2007 kl. 10:10 e m

    Finns det myggfria somrar? Nää, nu skojar du!
    Tja, en semester uppåt norr lockar helt klart, om jag får bo billigt i härbret då. Eller i växthuset.

  7. 7 Persilja juni 9, 2007 kl. 8:06 f m

    Haha! Är ni rumsrena kan ni till och med få bo i huset! Välkommen!

  8. 8 IT-mamman juni 9, 2007 kl. 9:04 f m

    Åh, tack! Fast just nu är vi inte så rumsrena. 11-åringen återhämtar sig efter magsjuka. I hate it! Magsjuka alltså. Men tack, nån gång kanske vi står utanför dörren hos er och säger: ”Vi är här nu!”
    Och ni kan allt få sängplatser här med om det skulle locka.


Kommentera

