Not so good

Jaha.

Klockan 1.00 kräktes 2-åringen. (Äckelmagade ombeds att genast lämna bloggen!) Sedan läste hon och jag bok i åtskilliga timmar medan jag matade henne med socker-salt-lösning.

Det passar liksom inte in det här med magsjuka i juni. Jag oroar mig för sånt under vinterhalvåret! I juni slappnar jag av. Men då slår det till! Och det funkar inte i vårt schema nu. Jag räknade ut att hon hade fyra dagar kvar på dagis innan hon skulle få sommarledigt, och nu har de dagarna krympt till… ja vi får se vad det blir. Under dessa dagar hade jag tänkt bli klar med PIM-fyran och påbörja femman. Sen har vi det där med studentfirande också. Man kan inte komma dit och smitta ner andra! Så på fredag måste familjen vara frisk och ha haft sina två karantändagar. Jag är noga med den där karantänen, för jag hatar själv att bli nersmittad av folk som går till jobbet fast att de kräktes på morgonen. Det slår bara tillbaka på dem själva. Så, det var den gallan.

Nu tillbaka till PIM. Ha! tänkte jag när jag hade mina tre stjärnor. Det här blir en enkel match. Fyran är en Excel- och ljuduppgift och Excel har jag pysslat med förr. Ha! Men där fick jag så jag teg. Läste inte igenom genomgången så noga och kastade mig direkt på frågorna som skulle leda till att jag fick examinationsuppgiften. ”Du behöver öva mer!” löd domen när jag misslyckats med de flesta av frågorna. Jaha. Så då övade jag. Och kände mig inte så värst mycket klokare. Tillslut fick jag så examinationsuppgiften och insåg att den var… väldigt omfattande. Jag tror jag har utvecklat samma Excelfobi som Edmaniac hävdade att han har. Finns det kurser för att bota sånt?

9 Responses to “Not so good”


  1. 1 Maken juni 5, 2007 kl. 2:30 e m

    Jorå, det finns en kurs för sånt. Det heter ekonomprogrammet och tar tre och ett halvt år på Handelshögskolan. 🙂

  2. 2 Ugglemamma juni 5, 2007 kl. 3:15 e m

    Oj oj, jag undrar om jag ska sadla om och bli Exelterapeut. Börjar genast fundera över hur en snäll och fluffig Excelfilm skulle kunna se ut.

    Och så inte tappa sugen på fyran! Kämpa på! Fyran nu, femman sen!

  3. 3 IT-mamman juni 5, 2007 kl. 3:27 e m

    Hellre Ugglemammans Excelterapeuteri än Handelshögskolan. Det första blir dessutom säkert lite billigare.
    Och Ugglemamma, jag ska kämpa, jag ska kämpa, jag ska… (ser du min vilda blick, knogarna som vitnar och svetten som lackar?)
    Ja, en snäll och fluffig Excelfilm! Jag kan göra omslaget i Flektor – fint samarbete!

  4. 4 ugglemamma juni 5, 2007 kl. 9:21 e m

    Var någonstans svarar man? Jag har inga bloggkompisar sedan tidigare, så jag vet inte om jag ska svara i min egen blogg eller i din! Nu svarar jag på bägge ställena — mest för att göra skamlöst ohämmad reklam för min kusin och hans band…

    JA, visst har de gett ut skivor! Den senaste kan beställas här – https://www.bengans.se/popup/billie_where/popup_mall_se.asp

    De äldre skivorna är nog lite knepigare att få tag på, men några av låtarna kan laddas hem som mp3 här – http://www.billiethevision.com/music.php (Tyvärr är det inte alla länkar som funkar.)

    Ojdå, nu har jag visst lovat en fluffig Excelfilm. OK, det får kanske bli ett nationaldagsprojekt. Visste ändå inte vad jag skulle göra med den dagen🙂

  5. 5 IT-mamman juni 5, 2007 kl. 9:49 e m

    Hej ugglemamma! Egentligen svarar du på din egen blogg och är jag en trevlig bloggare, så går jag in där och kollar ditt svar. Men det är helt Ok att svara här också. Fast ibland kanske man vill dryfta något på en annan blogg och inte behöva ”stå till svars” för det på sin egen, om du förstår vad jag menar. Men i det här fallet var det absolut OK att svara här.
    Jag har beställt skivan på Bengans nu. Gillade Nightmares bäst och man kan ju se på antal visningar (över 18000!) att den är populär. Tack för tipset och hälsa din släkting att de har fått ett nytt fans!
    Stackare, syssla med Excel på självaste nationaldagen! Nej, umgås du med din familj och ta´t lugnt! Fast jag är lite nyfiken på hur en fluffig sådan film ser ut…

  6. 6 Persilja juni 6, 2007 kl. 3:14 e m

    Bra fråga ”var man svarar?” !
    Jag har ibland undrat om alla som kommenterar/frågar går in och kollar svaren sen. Ibland har jag glömt att svara på en kommentar och känner mig grymt oartig men oftast svarar jag och undrar förstås om det blir läst. Fast det är kul att läsa andras kommentarer. De hör liksom till inlägget. Ibland kan svaren var minst lika intressanta som inläggen och ibland blir det ju nästan debattstämning på kommnetator spåret…
    Men jag svarar oftast i min egen blogg och jag går nästan alltid tillbaka i en blogg där jag kommenterat och ser om jag fått svar och särskilt i denna blogg där man ALLTID får svar. IT-mamma, du är bloggvärldens hövligaste bloggare! Härmed utnämner jag dig till det!
    Hihi, vad svarar du på det?

  7. 7 IT-mamman juni 6, 2007 kl. 5:13 e m

    Hej du, Persilja! Är jag den hövligaste? Ho ho ho! Det var snällt sagt, men jag tror inte det är sant. Jag utnämner dig till den ärligaste och mest utlämnande bloggaren! Den som inte undanhåller läsarna något för att framstå i bättre dager. (I den kategorin kan jag aldrig vinna pris) Det är vad jag svarar på det.
    Jag tycker själva grejen med en blogg är pratet, samtalet eller vad man ska kalla det. Så därför svarar jag nästan alltid. Det blir inte så upplyftande att blogga om man bara häver ur sig en massa och struntar i vad folk säger. Tycker jag då.
    Kom på att jag skulle göra en analys av dig. Just det ja. Hmm, måste tänka… Återkommer på din blogg om det.

  8. 8 Persilja juni 6, 2007 kl. 7:30 e m

    Tack för analysen (Läs mer om den hos mig.)

    Den mest utlämnande och ärligaste…hjälp-är det så bra det???
    Gulp! Svälj.

    Håller med om att vitsen med bloggandet är just responsen!!!
    Det är ju det roliga med det hela. OCH det beroendeframkallande!!!
    Kram!

  9. 9 IT-mamman juni 6, 2007 kl. 8:00 e m

    Hjälp, jag vet inte om jag vågar gå in och kolla…. Hudflängd?

    Och ja, i ditt fall var det ett bra pris. Du är utlämnande och ärlig på ett bra sätt.


Kommentera

