Julia Roberts kanske kommer

Igår klippte jag mig och färgade håret. Gjorde till och med slingor. Man måste ju vara fin när det ska bli filminspelning… (Fast besöket var inbokat sedan X antal veckor) Har förresten mejlat Magnus som skickade ut brevet om den stundande inspelningen. Maken tyckte jag var knäpp som gjorde det, men har de sagt att man får det, så har de. Och Magnus svarade snällt på mina frågor: Jo då, man får stå och titta när de spelar in och ja, de kanske behöver statister och det vore bra om vi inte körde med motorgräsklippare hela tiden. Kruxet är att de kommer just i den tid då häcken behöver klippas. Det brukar ta en hel dag och låter mycket. Maken fnös och sa att de kan inte komma här och…! Men jag väste ”Julia Roberts kanske ska vara med” och då fnös han lite till och blev sedan tyst.

Fast det ska hon naturligtvis inte. Jag börjar inse att jag kanske gått händelserna i förväg. När jag hade slingat klart håret igår, lovade jag att skjutsa hem min frisör mot att få lite godluktande hårvårdsprodukt som var kvar på botten på en flaska. (Det kanske var lite dyrare än bensinen till hennes hus, så jag sopade hår på golvet också.) I alla fall, när vi åkte hem berättade jag sådär i förbifarten om filminspelningen.

”Undrar om det är den filmen som min bror ska vara med i? sa hon då.

Är hon syster till Persbrandt? Nej. Jag har också hört om någon annan lokal okänd person som ska vara med. Så det är nog ingen storfilm. Ingen Persbrandt eller Julia Roberts. Men ändå en stor händelse i mitt lilla vanliga liv. Om en dryg vecka får ni veta mer.

10 Responses to “Julia Roberts kanske kommer”


  1. 1 Maken juni 1, 2007 kl. 9:02 f m

    Julia Roberts? Jag tyckte du sa Johnny Rotten.

  2. 2 itmamman juni 1, 2007 kl. 11:23 f m

    Billiga hörapparater finnes på Hörcentralen.

  3. 3 Helena juni 1, 2007 kl. 12:01 e m

    Är det så här ni två kommunicerar med varandra?
    Jag har förresten fastnat för språkpolisen som du alltid rekommenderar!

  4. 4 IT-mamman juni 1, 2007 kl. 1:39 e m

    Japp, min syster! Hur pratar du och Jonas med varann då? Irl?
    Kul att du gillar Lotten!

  5. 5 Solusfemina juni 1, 2007 kl. 3:37 e m

    Haha! Du måste bara lägga upp bilder på detta event så småningom 🙂

  6. 6 Annis juni 1, 2007 kl. 4:21 e m

    Jag tror på Brad Pitt i filmen…nu måste vi drömma….så underbart mitt i hollywood…vilken tur att jag känner dig. Känns så spännande att just du är med….åååhhhh vill va med dig……;)

  7. 7 IT-mamman juni 1, 2007 kl. 4:55 e m

    Vad kul, Solusfemina och Annis, att ni tror på att det här blir något stort! Så måste det ju va… att det är Brad Pitt som kommer! Lovar att hålla er uppdaterade.

  8. 8 Intekollpå nåntingmamman juni 1, 2007 kl. 6:28 e m

    Det kanske är dags att ta till taket igen???
    Upp på taket och låtsas efterspika eller hur man nu fäster ett tak. Och så filma med mobilen och lägg ut!
    Om du fortfarande lider av höjdskräck kan du ju skicka upp maken, han har ju gjort takfilmer förr.

  9. 10 IT-mamman juni 1, 2007 kl. 8:19 e m

    Ja men det var ju en suverän idé! Jag kan till och med tänka mig att gå upp på taket själv om ändamålet är gott. Vilket det är i det här fallet.
    Och vaddå, varför ursäktar du dig för att du kallar dig Intekollpånånting? Det är väl ett jättebra namn! 😉


Kommentera

