Välkomna till Hollywood

Det låg en lapp med rubriken Filminspelning i brevlådan. Åh, jag har blivit upptäckt! tänkte jag. Tja, varför inte? Bergman kanske läser min blogg och så har han sett mina inre kvalitéer och nu vill han att jag ska få huvudrollen i…

Men nej. Lappen handlade inte om mig, utan om våra grannar. Det stod att man ska spela in filmen med arbetsnamnet ”Synd att klaga” i Gula Huset. (Ja, vi kallar det så, för det är väldigt gult. Fast förut hette det Rosa Huset och det var värre eftersom teglet runt om är rött.)

hollywood.jpg

Vi har fått tiderna: 9.00 – 18.00 ena dagen, 13.00- 21.00 andra dagen och så vidare i en vecka. De ursäktar sig för besväret detta kommer att innebära i form av lastbilar, rekvisitabilar, starka strålkastare och en hoper skådespelare. Skådespelare!!! Persbrandt? I grannhuset?

Jag måste kolla upp detta närmare. Och ringa Bettan Bump. Och springa runt i grannhusen och säga ”Har ni hört att.. Ja, Persbrandt ska visst komma hit!” och sånt. Sen får jag gå fram och tillbaka utanför inspelningshuset med min kamera under de dagar inspelningen pågår. Så att ni får veta om Persbrandt är där. Kanske kan jag få jobb som statist?

Man kan ringa ett nummer och prata med en Magnus om man undrar något. Vi är visst hjärtligt välkomna med våra frågor och funderingar. Ha, de visste inte vad de skrev, när de plitade ihop brevet! Måste ringa Magnus om en liten fundering.

13 Responses to “Välkomna till Hollywood”


  1. 1 Pippi maj 31, 2007 kl. 12:28 e m

    Spännande med filminspelning! Tänk om det faktiskt är Persbrandt som kommer, då får du också beundra hans klarblå ögon på nära håll… Precis som jag gjorde den sista mars😉 Kul när det händer lite roliga, ovanliga saker också🙂

  2. 2 Bettan-Bump maj 31, 2007 kl. 6:56 e m

    Vilken grej! Jag kilar ner till dig och spionerar bakom gardinen jag också om det går bra (om vi nu hunnit flytta in tills dess vill säga!)

  3. 3 Arga Mamman maj 31, 2007 kl. 7:58 e m

    Häftigt IT-mamman! Lite action på spionage avstånd…😉 Själv har jag en gång i tiden fått vara med på en inspelningsdag av filmen ”Jägarna” eftersom jag på den tiden jobbade på ett företag som produktplacerade i vissa svenska filmer… Det var jättehäftigt och jag minns hur imponerad jag blev över den tid teamet lade ned på minsta lilla scen som sedan i slutändan kanske tom blev bortklippt..

    Väntar med spänning på fortsättningen!

    Kram!

  4. 4 IT-mamman maj 31, 2007 kl. 8:36 e m

    Pippi, jag hörde av Persilja att du hade träffat Persbrandt. Hur hade jag kunnat missa det? Eller hade jag inte hittat till din blogg då? Så måste det ha varit. Häftigt!

    Bettan-Bump, De filmar veckan innan du flyttar hit, men du kanske kan slita dig från packandet?

    Arga Mamman, häftigt det med! Undrar vad det kan ha varit för produkt? Tror jag måste hyra filmen och stirra på minsta detalj, spola tillbaka och stirra igen. Eller kan du säga vilken produkt det var?

  5. 5 Arga Mamman maj 31, 2007 kl. 8:55 e m

    Nja, hihi det kan du ju ta och fundera på. Vi fanns med i en film som heter ”Vendetta” också – om det nu kan vara en ledtråd?

    Kram!

  6. 6 itmamman maj 31, 2007 kl. 9:12 e m

    Nu måste jag ju se TVÅ filmer. Kära bloggare, jag kommer inte ha tid att blogga på två veckor, för jag måste se på film!

    Jag gissar på något bilmärke. Rätt?

  7. 7 Arga Mamman juni 1, 2007 kl. 8:03 f m

    Säger inget så har jag ingenting sagt… *ler* Och du – slösa inte tid på filmer – gå ut och njut i försommarvärmen!

    Kramelikram!

  8. 8 IT-mamman juni 1, 2007 kl. 8:34 f m

    Ha ha ho ho, jabbadabbadooo! Jag visste det! Nu ska jag se på film och kolla in bilar.

    Kramelikram på dig med!

  9. 9 Anne-Marie Körling juni 3, 2007 kl. 11:55 e m

    JAG VILL HA EN VERKLIG AUTOGRAF – och bloggljuga – jag kan berätta om hur orolig jag var när min dotter stack iväg ut i världen. Det är inte roligt. Men man måste. Bita ihop, vinka, vara glad, inte bli orolig, inte kasta sig över sin unge och rädda den från allt farligt… som man livligt fantiserar ihop…farligt? Allt blir med ens så farligt – precis som i de filmer man har sett….
    Må gott – lycka till – vilka härliga inlägg…
    IT-MAMMAN – du är säkerligen hur snygg som helst i ditt nya hår – Anne-Marie Körling

  10. 10 IT-mamman juni 4, 2007 kl. 8:01 f m

    Tack Anne-Marie! Man brukar se ganska bra ut den dagen man kommer från frissan. Sen är det inte lika lätt att hålla frisyren vid liv…


  1. 1 Julia Roberts kanske kommer « IT-mamman Trackback vid juni 1, 2007 kl. 8:39 f m
  2. 2 Rapport från filminspelningen « IT-mamman Trackback vid juni 10, 2007 kl. 7:48 e m
  3. 3 Nu avslöjar jag det! « IT-mamman Trackback vid juni 17, 2007 kl. 3:39 e m

Kommentera

