Om att försova sig och annat

Vaknade av telefonen i morse. Klockan 7.20.

”Hej, är 11-åringen där?”

”Öh, va, nä han sover. Ska han ringa när han har vaknat till liv?”

”Ja, det kan han göra.”

Klick.

7.20. Alldeles för sent för att vakna. Jag inser att vi har FÖRSOVIT oss! Och jag som hade barnväckningsjouren, eftersom Maken har tagit vargpasset hos 2-åringen. Fast jag hade ett annat vargpass vid tretiden, när jag var tvungen att leta upp soffan för att få hosta i fred (allergisk). Sen har jag visst letat mig tillbaka till min egen säng och vaknat där, fast försent. Men barnen är vana vid sin morgonprocedur och hann bli klara i tid ändå. Nja, 2-åringen är inte så van vid några procedurer alls. Hon testar gränserna för att rucka på alla invanda mönster, om man säger så. Jag tror det kallas trots… Snickarbyxorna dög inte, fel mössa, ”Nej mamma, säg inte Ja, du ska säga Mm, och sånt där. Men hon kommer sig iväg till slut hon också.

Och jag kan fortsätta med mitt. Nu ska jag se om alla i IKT-gruppen har lämnat in sina bidrag till det delade dokumentet. Har åtagit mig att sammanställa det. Eller så ger jag mig ut och fotar till PIM 3-examinationen. Det senaste alternativet ät det mest lockande. Igår tog jag med mig stora systemkameran och gav mig ut på mitt fotouppdrag. Parkerade vår mörka bil vid Pingstkyrkan, halade upp kameran och fotade skolan på andra sidan vägen, min första skola. ”I´m on a mission”, liksom. Måste ha sett skum ut. Fort in i bilen och vidare på skrikande däck till sönernas skola. Bad fritidspersonalen om tillstånd att plåta även där. Jo.. det skulle gå bra.. om jag inte fick några barn att fastna på bilderna. Så 8-åringen och jag plåtade asfalt, dörrar, träd, kojor och äppelskruttar. Det blir bra till mitt projekt. Kanske kan filmen heta:

myschool.jpg

Uppdatering: Vad tror ni jag valde av att redigera tråkigt dokument och plåta skojiga bilder? Just det, jag redigerade. Nio tråkiga sidor. Man är väl plikttrogen. Dessutom regnar det, så bilderna hade inte passat till någon solskenshistoria ändå. Men jag är less på´t. Ögonen går i kors och håret är otvättat. Det sista kan jag råda bot på förstås. Hej så länge!

8 Responses to “Om att försova sig och annat”


  1. 1 Anne-Marie Körling maj 31, 2007 kl. 5:12 f m

    Jag väljer det gröna omslaget.
    Anne-Marie

  2. 2 IT-mamman maj 31, 2007 kl. 6:58 f m

    Jag tror jag härmar dig och tar den jag med.

  3. 3 Hannele maj 31, 2007 kl. 7:22 f m

    Jag har bara varit statist i en zombie-film..

  4. 4 itmamman maj 31, 2007 kl. 7:27 f m

    Va, tell me more, Hannele!

  5. 5 Persilja maj 31, 2007 kl. 7:36 f m

    Var han med, han Persbrandt? Du har väl ringt och kollat skådislistan!? Vet du att Pippi ätit lunch mittemot Persbrandt i Kiruna! När jag kämpade hårt med att köpa många mjölk på Konsum går hon och äter lunch och möter HONOM!

    Och tycker inte att det är så märkvärdigt! (Eller hur Pippi om du läser detta?)

    Har du plockat fram kikaren???

    Blir det nakenscener?

    Hehehe

  6. 6 itmamman maj 31, 2007 kl. 7:43 f m

    Va, har Pippi ätit lunch mittemot… Nä nu! Utan att blogga om det? Det var storartat! Jag hade skrivit om det innan det ens hade hänt.
    jag har gjort vissa efterforskningar, men det ser inte så ljust ut. Återkommer när jag vet mer. Fast jag vet inte om jag vill veta. Mycket roligare att tro att det är en storfilm på gång.

  7. 7 Intekollpå nåntingmamman maj 31, 2007 kl. 10:45 f m

    Hon bloggade faktiskt om det! Men det var kanske före din tid?

    Om jag nu inte blandat om allt igen…

    Jag är lite snurrig, du vet, du bodde ju i Pite…osv och tappade släp fast det var inte du utan Kaffeflickan…eller någon annan.

  8. 8 IT-mamman maj 31, 2007 kl. 6:55 e m

    Jasså? Ja, men jag är glömsk. Och det kan ha varit före min tid. Jag vet inte. Någonting. Alls.


Kommentera

