Nu provar jag Flektor

Ugglemamma tipsade om Flektor och det var jag tvungen att prova. Det finns massor man kan göra där och jag har bara provat lite grann. Jag fick inte inbäddningen att funka i WordPress, så det får bli en länk. Det kan stå att ”an error occured”, men det är inget att bry sig om. Klicka bara på någon av rubrikerna i listan till höger, helst Food from Chelsea eftersom jag försökte göra mitt eget matprogram. Först hade jag en tv-ruta runt bilderna, men då gick det inte att texta programmet. Vet någon hur man gör för att få med båda delar, får ni gärna höra av er. Smakprovet finns här.

Att tänka på om man använder det med sina elever: Barn under 14 år får inte skaffa eget konto på Flektor. Man kan heller inte skriva in å, ä och ö, vilket gör att det blir lite tokiga meningar om man vill skriva på svenska. Nästan allt innehåller ju dessa bokstäver!

4 Responses to “Nu provar jag Flektor”


  1. 1 Annis maj 28, 2007 kl. 5:23 e m

    Oj oj oj vad du är duktig och vad jag inte hinner kolla in allt som du tipsar om….jag ligger eeeeeeeeeeeeeeeffffffffffttttttttttttteeeeeeeeeerrrrrrr dig! VVVVVVVVVVVäääääääääääännnnnnnnnnnttttttttaaaaaaaaa!

  2. 2 IT-mamman maj 28, 2007 kl. 7:35 e m

    Till hösten kör du ikapp och då är det jag som skriker Väääääntaaaaa!
    Fast du ligger före med så mycket annat: växthus, melodikryss, Anders Eldeman…

  3. 3 edmaniac maj 29, 2007 kl. 7:17 e m

    Jag försöker hänga med dig och testa om man kan länka in alla dessa multimediaapplikationer i Fronter. Än så länge har jag lyckats med med denna gick jag bet. jag har bjudit in dig i rummet i Fronter där jag testar.

  4. 4 IT-mamman maj 29, 2007 kl. 9:26 e m

    Ska genast bege mig dit och kolla, Edmaniac. Men vad har du för hemsk bild? Blir ju riktigt rädd!


Kommentera

