Bettan Bump is back

Jag skriver försiktigt så kanske datorn är snäll mot mig. Hamrar inte på tangenterna. Bara lite pet, pet, pet. Så där, det fungerar än så länge. Men min lilla PC är oberäknelig så jag vet inte hur länge friden varar.

Idag bloggar jag om Bettan Bump. Min allra första lekkompis. Med det härliga obeskrivbara skrattet, de strålande ögonen, de… ja, just nu skulle jag kunna beskriva henne som Miss Universum. För hon ska flytta hit! Till sitt barndomshem.

bettan.jpg

Jag har hennes mejl med de bekräftade uppgifterna. Nu kommer Bettan Bump och jag att bo i de hus, med ett annat hus emellan, som vi gjorde när vi var små. Nu kan vi springa till varandra igen och baka chokladbollar först hos den ena och sen hos den andra och låtsas för våra män att det var väldigt länge sen vi bakade chokladbollar sist. Fast det kanske är våra barn som ska göra så. Vi ska nog gå över till varandra ibland och låna socker och annat användbart som man har när man bakar kakor. För det är ju det vi gör nuförtiden. Och det är våra barn som får blinka morsesignaler genom huset som ligger mitt emellan våra. Sånt kan inte vi göra längre. Eller? Hur det än blir så längtar jag och har börjat nedräkningen. 22 dagar kvar!

11 Responses to “Bettan Bump is back”


  1. 1 Persilja maj 27, 2007 kl. 8:40 e m

    Oj, vad skoj!
    Tydligen är det bra på mammas gata…då ”alla” återvänder.
    Det måste vara en speciell känsla att bo där man är uppvuxen! Det är ju de minnena från barndomen man vårdar allra ömmast.
    Lyllo dig!
    Låter supermysigt!

  2. 2 IT-mamman maj 27, 2007 kl. 8:44 e m

    ja, det är lite konstigt. I det här området finns drygt 100 hus och i 9 av dem bor såna som bodde här när de var små. Tillbakaflyttade. Fast nu i andra hus. Bara Bettan (snart) o jag bor i våra gamla. Så vi måste väl ha trivts här som barn.

  3. 3 Bettan-Bump maj 27, 2007 kl. 8:50 e m

    Tjingeling! Bettan-bump calling…”Lilla Pipabeth” var det en annan familj som myntade, kommer du ihåg? Jag minns inte att jag pep så värst mycket, men det rimmade ju ganska bra…
    Jag är glad att du gläds med mig och själv är jag superlycklig. För ett år sedan hade jag inte alls kunnat föreställa mig själv i det huset igen, men tänk vad man kan ändra sig! Det blir till att kavla upp armarna men åh, vad fint det kommer att bli. Att få dig och din familj som grannar blir en fantastisk bonus; en IT-mamma med fullständig koll på läget och en Karlsson på taket…gör er beredda för ny flyttar Humle och Dumle in på 27an – med buller och brak!
    Sköt om er så länge!

    Bettan-bump

  4. 4 Ozzy maj 27, 2007 kl. 8:53 e m

    Hurra för att Bettan Bump flyttar hem så du får en lekkamrat på din gata i stan! Och hallego va söta ni e på kortet!

  5. 5 IT-mamman maj 27, 2007 kl. 8:59 e m

    Bettan Bump, är det du som är Humle och maken Dumle? Eller tvärtom? Ja, det löser sig. Nej pipig har du aldrig varit och inte särskilt bumpig heller. Jag tror det var en travesti på Betty Boop det där med Bettan Bump. Välkommen hörru!

    Ozzy, ja visst är det ganska sött! Fast det syns kanske inte att jag var lite avundsjuk på att Bettan hade en röd trehjuling. Jag hade en blå. Men i övrigt var det ganska sött.

  6. 6 Bettan-Bump maj 27, 2007 kl. 9:09 e m

    Fast det var flak på din, var det inte så? Jag hade då inget flak så jag var avundsjuk på dig också. Vi skulle ha bytt!

  7. 7 Bettan-Bump maj 27, 2007 kl. 9:25 e m

    Oj då, jag glömde visst svara på din fråga IT-mamman! Helt plötsligt blev det lite pinsamt för mig för jag vet faktiskt inte riktigt vilka de är, Humle och Dumle…vet bara att en person jag mött tidigare gjorde en parallell mellan Humle och Dumle och några som kanske verkar lite förvirrade i största allmänhet…nåväl, jag googlade lite och fann att Humle och dumle båda gillar mat och pratar klingande göteborska…ingetdera stämmer så värst bra in på min make i alla fall, bara mig!

  8. 8 Anne-Marie Körling maj 27, 2007 kl. 11:03 e m

    Jag blir så glad när gamla vänner möts igen.
    Vilket gulligt litet kort.
    Tack för att du delar med dig.
    Anne-Marie

  9. 9 IT-mamman maj 28, 2007 kl. 9:34 f m

    Ja där ser man Bettan Bump, vi var avundsjuka, teg och led i onödan. Skulle definitivt ha bytt! Fick jag dig att googla om Humle och Dumle?! Uj, uj, det var inte meningen att sätta dig i arbete…

    Anne-Marie, ja visst är det skoj!

  10. 10 Annis maj 28, 2007 kl. 5:22 e m

    Så kul…mina två barndomsvänner dök upp förra helgen och det var superkul. Jag fick en tjejhelg med dem i 40årspresent! Kul va!

  11. 11 IT-mamman maj 28, 2007 kl. 7:34 e m

    Det lät som en superbra present, Annis!


Kommentera

