Vox

vox.jpgEn bloggtjänst som verkar intressant är Vox.com. Jag har inte hunnit kolla upp den så noga, men det verkar som att man kan styra vilka som får läsa olika inlägga och vilka som får kommentera och sånt. Just detta låter väldigt intressant i skolsammanhang. Måste kika närmare på det hela.

Utvecklingen går framåt, hurra, men när ska man få slappna av och vara nöjd med det man har hittat? Nej, nu ska jag inte bli sån. Vad kul att det finns så mycket nytt som väntar på att bli upptäckt!

Och nu har jag lärt mig att starta datorn i felsäkert läge. Maken muttrar ännu mer över PC´ns dumhet och undrar ännu mer varför inte alla går över till Mac. Jag håller snart med honom, men kan ändå inte överge min PC. Så mycket att lära… Aktivitetshanterare… CPU-användning…

8 Responses to “Vox”


  1. 1 Annis maj 26, 2007 kl. 9:15 f m

    Du ska slå på radion nu och lösa krysset…det gör vi nu!!!;)

  2. 2 Annis maj 26, 2007 kl. 9:26 f m

    Då kommer du nog att börja censurera mig i framtiden….:(

  3. 3 IT-mamman maj 26, 2007 kl. 12:18 e m

    Har ni Anders Eldeman där idag med?!
    Ja, jag måstew nog censurera dig, Annis- Melodikrysset är alldeles för vågat för min blogg!

  4. 4 Annis maj 26, 2007 kl. 3:31 e m

    Nej Anders Eldeman är inte med bara min man Anders, jag, min nya kamera och aftonbladet. Ja datorn är visst också med på ett hörn. Skönt med lugn och ro i helgen…

  5. 5 itmamman maj 26, 2007 kl. 5:59 e m

    OK, låter bra! Särskilt som jag visst fick dig att röja ur växthuset. Bra att du tar det lugnt nu, menar jag.

  6. 6 Annis maj 27, 2007 kl. 12:08 f m

    Ja men jag har svårt att sitta still och bara slöa…jag vet…

  7. 7 Erica maj 27, 2007 kl. 10:40 e m

    Käraste It-mamma
    Grattis på mors dag.

    Jag tycker internet har varit superinstabilt på sistone så det kanske inte bara är din dator. Det är verkligen inte kul när det krånglar.

    Bra tips med VOX, det kan vara nåt för höstens projekt, då vi faktiskt har pratat om att ha en intern blogg.

  8. 8 IT-mamman maj 28, 2007 kl. 9:37 f m

    Erica, om du provar får du gärna tipsa mig om fallgropar och annat! Jag ska också testa vid tillfälle.


Kommentera

