Thank you, Mr Toad

toad1.jpgJag vill tacka min vän Jonathan Newton, även kallad Mr Toad, för att han hjälpte mig ur knipan idag! TACK! Tusen gånger.

Knipan jag hamnade i var att datorn behagade storstrula. Varje gång jag startade den vägrade den öppna viktiga program som e-post och Firefox. Tvångsavslutade skrället gång på gång och det kändes ju inte bra. Till slut ropade jag på Maken. Han kom, la pannan i djupa veck, nämnde något om ”Ja, Bill Gates stannar ju bilen varje gång den krånglar och så startar han den igen.” När han ägnat min dator åtskillig dyrbar tid, greppade han telefonen och ringde kollegan Newton i Bryssel. Den mannen kan sin PC. De hummade och brummade om ”för litet internminne, för många processer igång samtidigt” och så till slut fick de ordning på det.

Vad hade jag gjort utan Newton? Ja, inte suttit här och bloggat i alla fall. Kanske suttit och bankat på datorn. Nu är det så att Newton har en alldeles fantastisk blogg där han beskriver skojigheter och underligheter som händer i EU´s korridorer i Bryssel. Eller hur han och hans son kissade mitt bland 17 maj-firande norrmän i nämnda stad. Eller hur han misslyckades alldeles kopiöst med att få till ett snyggt kort när han fixade sitt passerkort till EU-högkvarteret. Så att han såg ut som Mr Toad. Se själva! Jag skrattade så jag grät när jag såg det, just för att jag vet att han inte ser ut alls så där i verkligheten.

Men Mr Toad, du har för alltid en plats i mitt hjärta. Pussa Ylva och barnen från mig och ta dig en öl på min bekostnad! Kan du lägga ut för den så länge?

2 Responses to “Thank you, Mr Toad”


  1. 1 jonathan maj 27, 2007 kl. 2:04 f m

    Hehe, jag kan e-posta en till dig också. Sicken kaskad av vänliga ord… kvack så mycket! -rodnar-

  2. 2 IT-mamman maj 27, 2007 kl. 8:27 f m

    Vänliga men också uppriktiga, ja. Nu blir jag lite mer barsk:Jag ser nämligen att du varit uppe sent. Gå och lägg dig i tid, Mr Toad!


Kommentera

