Första mötet

Idag har jag träffat min nya klass! Första mötet känns alltid viktigt, så därför förberedde jag mig lite extra. Mousse i håret, snälla tröjan och sonens coola dojor (två nummer för stora, men situationen krävde att jag hade dem).

Knack, knack.

”Heeej!”

Puh, det inledande pratet gick bra. Barnen verkade nyfikna. Räckte upp handen och frågade om olika saker. Sen fick jag gå runt och hjälpa till och småprata med var och en och på rasten visade de mig runt på skolgården. De här barnen har det förspänt när det gäller utemiljön. Kommunen har satsat på fotbollsplan med konstgräs, ny basketplan och olika lekgrejer. Jag fick vara med på Pricken, en lek där man prickar en vägg med fotboll.

Insamlade positiva kommentarer som eleverna avfyrade:

  • Din parfym luktar gott. (Hmm, jag hade ingen parfym på mig…. Kan det ha varit halstabletten som jag tog innan jag kommit för att inte ha dålig andedräkt? Eller var det moussen som luktade? Tur iallafall att det var gott.)
  • Du kan få en kattunge av oss. (Inte ger man väl bort något sånt till nån som man tror är sadist? Eller såg han bara sin chans att bli av med djuret?)
  • Du är ju bra på Pricken. (Jodå, tjonga till en boll går väl alltid.)
  • Jag längtar till hösten när vi ska ha dig. Fast (här vände sig tjejen till sin nuvarande lärare) jag kommer att sakna dig jättemycket!

De negativa kommentarerna kom kanske när jag hade gått. Sånt kan man inte veta. Men det är ju bra om de kommer hem och säger nåt positivt om mig till sina föräldrar, så grunden för ett bra samarbete är lagd. Jag är inte ute efter att bli populär för sakens skull, men har de en positiv känsla när vi träffas, går allt mycket lättare. (Det var därför det var så viktigt att låna sonens skor.)

På måndag kväll får jag träffa dem igen. Och deras föräldrar. Brännbollsmatch. Vilka skor ska jag sno då?

18 Responses to “Första mötet”


  1. 1 Maken maj 24, 2007 kl. 12:23 e m

    Du kan få låna mina Crocs. Eller gummistövlar. Det beror på vädret.

  2. 2 Annis maj 24, 2007 kl. 12:46 e m

    Så kul att träffa dem, det var säkert lika småpirrigt för dem. ”Mina” treor är och träffar sin nya fröken idag…jag är hemma för vård av barn så jag vet inte hur det gått. Säkert superbra men känns lite sorgligt ändå att de försvinner ur mitt liv efter tre år.

  3. 3 Annis maj 24, 2007 kl. 12:54 e m

    Förresten känner hur fräscht du luktar från håret med mousse så jag måste nog rycka upp mig också ur ”jag är en slappar slö mamma looken”

  4. 4 Annis maj 24, 2007 kl. 12:54 e m

    Förresten vill jag veta om ebutiken och vad är Annorlunda dataprylar???

  5. 5 itmamman maj 24, 2007 kl. 1:02 e m

    Tack Maken! Snart är jag den enda i familjen som inte har Crocs..

    Annis,Jag har slappar o slö looken varje dag. Fattar du hur mycket jag måste rycka upp mig när jag ska ge mig ut i världen?!
    Ebutiken… tja, annorlunda är väl USB-vantar och saker man sätter på huvudet så att skärmbilden ändrar sig när man rör på huvudet. Jag tror inte du vill köpa nåt. I alla fall vill jag inte lura på dig nåt.

  6. 6 Killfröken maj 24, 2007 kl. 1:02 e m

    Du kan få låna mina skor! Converese med tomatröd färg, läckra och algom ingångna…

  7. 7 ugglemamma maj 24, 2007 kl. 1:02 e m

    Ja! DET undrar jag också! Vad är Annorlunda dataprylar??? Jag fyller snart år. Ska jag rekommendera e-butiken till mannen min?

  8. 8 ugglemamma maj 24, 2007 kl. 1:03 e m

    Jag har ett USB-armband. Matchar det vantarna??

  9. 9 itmamman maj 24, 2007 kl. 1:19 e m

    Killfröken, JA jag vill ha dina Converse! Eller låna om du MÅSTE ha tillbaka dem.

    Oh no, Ugglemamma, varför skrev jag annorlunda? Alltså, USB-vantarna är slutsålda. Du kan få adressen om du absolut måste och om du sysslar med gaming, typ flygdataspel och vill sätta en reflex i huvudet. Men annars vill jag inte lura din make att köpa något knäppt till dig i födelsedagspresent. Vi avecklar småprodukterna och behåller huvudmöss och annat som säljer bättre. USB-armband – klart att en Ugglemamma har det! 🙂

  10. 10 Maken maj 24, 2007 kl. 1:27 e m

    Good Lord. Tur att inte du är försäljningschef. 😉
    Vi har massor av jätteroliga prylar – vad sägs om en datormus som ser ut som en katt? Eller den supperfiffiga ficklampan/mobilladdaren som inte behöver något batteri, utan drivs av en vev. Eller pyttesmå lampor som man kan ha i sin plånbok?
    E-butiken hittar ni här.

    Hälsningar från försäljningschefen

  11. 11 IT-mamman maj 24, 2007 kl. 2:14 e m

    Sacramento!!! #¤=(/&¤#””!!TRGIO)(/&%¤#WW
    Här försöker jag behålla lite värdighet och anonymitet och så kommer du och….! My God! Har du ingen skam i kroppen Make?!

    Hallå, alla läsare! Ingen behöver köpa nåt!

  12. 12 Pippi maj 24, 2007 kl. 3:11 e m

    Låter ju som ett bra första möte med dina blivande elever 🙂 Kom i håg att du måste göra bra i från dig på brännbollen bara 😉

  13. 13 IT-mamman maj 24, 2007 kl. 3:34 e m

    Ja hjälp, Pippi! Måste ut och öva slag. Får inte köra med dasslocket/ kärringracket/ platta racket. Eller ska jag räkna poäng kanske?

  14. 14 Annis maj 24, 2007 kl. 7:22 e m

    Hahahahaha jag håller på att pissa på mig av skrattanfallet…jag måste genast beställa vinkylaren till usb kontakten….jag har aldrig tänkt att man kan sitta på LAN och fira förlovningen….
    Har genast lagt in den på favoritet, det är väl du som sitter vid datorn på bilden;)
    Ska tipsa alla jag känner om företaget!!!

  15. 15 IT-mamman maj 24, 2007 kl. 7:43 e m

    Jag visste det! Utskrattad. På min egen blogg. Sacramento idioto Make, jag ska giva dig på moppo!

  16. 16 Annis maj 24, 2007 kl. 11:17 e m

    Tack maken jag ska skicka länken vidare för jag är en bra försäljare om någon…jag kan sälja allt även kattmusen…hahahahaha

  17. 17 ugglemamma maj 25, 2007 kl. 7:54 f m

    Jag blev helt förälskad i den vevdrivna mobilladdaren. Tänk vilken höjdargrej att ha i ryggsäcken och hoppas på att man kanske någon gång blir strandsatt på en öde ö.

    — FILM —
    Scenen är en öde ö i ett tropiskt paradis. En grupp förtvivlade människor står på stranden och gråter. DÅ hoppar hjälptinnan Ugglemamma fram med sin Electrilite och säger:
    – Frukta icke! Jag laddar era mobiler och sedan kan vi ringa efter hjälp.
    Alla jublar och överöser henne med blommor, smakfulla frukter och kokosnötter.
    — Solnedgång och romantisk musik. FILMEN slut. —

    Nu ska jag önska mig en karibisk kryssning och en vevdriven mobilladdare till födelsedagen. Ni har inga planer på att sälja det som paketerbjudande?

  18. 18 itmamman maj 25, 2007 kl. 8:44 f m

    Bra Annis, kattmusen finns i många exemplar.

    Karibisk kryssning kan jag nog inte fixa, men det andra går bra. Men den funkar inte till alla mobiler, särskilt inte alla nyare varianter, så kolla länken om det först. Men nu ska jag låta affärsmässig: Vid alla våra strömavbrott har vi älskat vår Electrilite! Veva, veva, varde ljus liksom. När fyller du Ugglemamma?

    OM någon någon gång beställer något (Sacramento igen Make!) måste ni skriva Bloggpris i kommentarfältet i beställningen. Så ska vi se vad vi kan göra på priset. (Ha, det var affärsmässigt!)


Kommentera

