Ett pressmeddelande nu på morgonkvisten

Här kommer något (kanske) rykande färskt, som kan glädja någon så här på morgonkvisten:

100 Mbit via telefonlinjen
Inom kort så kan inte mindre än 1.8 miljoner svenska hushåll komma att
få tillgång till 100 Mbit via telefonlinjen. Telenor har nämligen
bjudit in Telia till samtal om en saminvestering för att uppgradera
ADSL-tekniken i telefonnäten till VDSL2. Totalt beräknas en
investering som ger samtliga hushåll tillgång till tekniken kosta
uppemot 10 miljarder kronor. Om allt går som det ska kan utbyggnaden
komma igång redan till hösten. (FL-Net)

Men vi brukar vara de sista i kommunen som får del av såna trevligheter. Bor 5370 meter från telestationen och det ställer till problem. Men jag har annat att glädjas åt. 2-åringen sov HELA natten och verkar vara FRISK. Skojar hon med mig? Nu drar vi till BVC och ser om hon går igenom tvåochetthalvtårsprovet. Behöver alltså inte avboka tiden. Vad är väl 100 Mbit mot det?

5 Responses to “Ett pressmeddelande nu på morgonkvisten”


  1. 1 jonathan maj 23, 2007 kl. 8:23 f m

    Tänk om fler bara hade samma inställning som du till de ändlösa klagovisorna som sannerligen inte bara förekommer i lärarrummen; ”ge oss idag vår dagliga död” som Ylva Eggehorn skrev. Vilken skillnad det kunde ha blivit.
    Det var en god sidoeffekt med att byta bort Journalistförbundet: man slapp tidningen Journalisten, eller Gnöl-Nytt som jag konsekvent kallade den, en veckovis litania över alla medlemmarnas livs lidandes historier.
    Där ligger både den kungliga svenska avundsjukan och den från Danmark importerade Jantelagen i lä, som svensk nationalkaraktäristik.
    ”Sluta tjöta, lägg av å gnöta, å gör nått schysst istället…” för att tala med Pugh.

  2. 2 jonathan maj 23, 2007 kl. 8:25 f m

    PS: nu ska jag gnöla lite själv. Den här kommentaren skulle ju hamnat under inlägget ”Plugg, jobb och glädje”. Arrgghhh. Stackars mej.

  3. 3 itmamman maj 23, 2007 kl. 9:06 f m

    Det gör inget Jonathan. Jag blir så glad för alla kommentarer var de än hamnar. Och du, bilden på dig i kommentaren är 100 gånger bättre än Mr Toad-bilden. Kan du inte be att få byta ut den mot kortet där uppe? Hi, hi.

  4. 4 jonathan maj 23, 2007 kl. 6:17 e m

    Nästa gång presskortet ska förnyas är vid årsskiftet, jag ska minsann se till att göra mig vacker tills dess. Samt banta. Det lär väl ta den tid som återstår tills dess (det var jag som sade det först!)

  5. 5 IT-mamman maj 23, 2007 kl. 7:06 e m

    Behöver du banta? Tja, inte vet jag. Har inte sett dig på länge. Men jag vet inte om jag tror dig. Folk brukar ju säga att de behöver banta vare sig det är sant eller ej.
    Var stolt över din Mr Toad-bild. Den får ju folk att bli glada och det är inte fy skam.


Kommentera

