Chelsea Flower Show

Just nu pågår årets stora trädgårdsmässa, Chelsea Garden Show, i London. Jag är inte där. Men det är kungen och Silvia. Nej, de har nog åkt hem till nu. Hörde att de fått en kejsare som gäst.

Fast jag var där förra året. Ja ni har hört det förut, jag vet. Men det var liksom en stor händelse för mig. Och bara för att trötta ut er ännu mer, ska jag visa bilder därifrån. På slideshare.net kan man fixa en kod till sina Power Pointpresentationer så de kan visas på bloggen och det är det jag har testat här. Fast det verkar som man måste bläddra fram bilderna manuellt. Här är ett smakprov från mässan – ett år gammalt. Klicka dig fram med pilsymbolen.

Mamma sms:ade förut från England att det var en massa gardenlovers med planet till landet i väster. Hon och hennes make har farit iväg på en sån där hastig tripp som pensionärer kan unna sig. Jag är inte avundsjuk. Let them have it!

Enligt Maken har Linnéträdgården på Chelsea vunnit guldmedalj. Han säger sig ha fått ett pressmeddelande. Jag kan inte verifiera det just nu, men om det är sant, så säger jag ”Grattis Linné!” eller kanske hellre ”Grattis Skaparna av trädgården!”

13 Responses to “Chelsea Flower Show”


  1. 1 ugglemamma maj 23, 2007 kl. 11:28 f m

    Vilket smart verktyg! Det måste jag testa!

  2. 2 IT-mamman maj 23, 2007 kl. 11:56 f m

    Och jag såg att du hade provat att fixa bildspel i Picasa. Det måste jag prova! Maken och jag har precis lagt upp familjens bilder på Picasa i ett slutet rum. Då kan vi nå bilderna båda två utan att behöva mejla över dem. Bra med sånt!

  3. 3 ugglemamma maj 23, 2007 kl. 1:41 e m

    Och nu har jag provat Flektor och det var absolut supertoppenbra. Det måste du testa! (Kolla min blogg för adress.)

  4. 4 ugglemamma maj 23, 2007 kl. 1:57 e m

    Nu har jag testat SlideShare. Berättarröst följde inte med😦 Synd!

  5. 5 IT-mamman maj 23, 2007 kl. 2:06 e m

    Flektor verkar vara en rolig grej! Och vilka magnolior du hade plåtat! Jag blev nästan sjuk av att se dem.
    Nej, berättarröst följer inte med i SlideShare. Presentationen verkar bara kunna visas väldigt basic.

  6. 6 Persilja maj 23, 2007 kl. 7:25 e m

    Tack för mera bilder! Älskar alla tänkbara trädgårdsbilder! Jag kanske måste ta mig till en sån där show nån gång!
    Vad bra att lilltjejen int har ont längre!

    Tänk, jag MÅSTE sitta vid datorn för min lite större lilltjej ska somna till ljudet av tangenter…
    Hon känner sig trygg då och jag är nära…

    Solen lyser så vackert fortfarande och det är svårt att komma till ro när det är alldeles ljust och varmt ute.

  7. 7 itmamman maj 23, 2007 kl. 9:12 e m

    Vilket databarn du har! Ja, med en sån mamma så…
    Vad härligt det låter – ljust och varmt. Midnattssol i norr. Det är där uppe man ska vara om man vill ha ljusterapi.

  8. 8 Annis maj 24, 2007 kl. 12:53 e m

    Så kul att ha varit där en gång! Jag får vara glad om jag får åka till Luleå nån gång känns det som eller….

  9. 9 itmamman maj 24, 2007 kl. 1:03 e m

    Jag hade varit glad om jag fick åka till Luleå! Har aldrig varit där. Man längtar nog efter det man inte har.

  10. 10 Annis maj 24, 2007 kl. 7:17 e m

    Luleå är bara blåsigt…Piteå är pärlan! Välkommen dit!

  11. 11 IT-mamman maj 24, 2007 kl. 7:39 e m

    Pite havsbad…. Mmmm!

  12. 12 Persilja maj 24, 2007 kl. 7:56 e m

    Phfrt! Blaha! Blaha!
    Pärla mig hit och pärla mig dit!
    Hmppff!!
    Lule är bäst!

  13. 13 IT-mamman maj 24, 2007 kl. 8:58 e m

    Persilja, om jag kommer uppåt Lule, Pite så tar jag båda så klart!


Kommentera

