Massor av färg

tulpan1.jpgI höstas frossade jag i tulpanlökar. Det märks i trädgården nu. Jag blir själv lite förvånad av vilka tulpaner jag valde då i höstas. De är i starkt rött, gult, lila, nästan svarta, ja i alla färger.

Och jag gillar inte att ha mycket färg i trädgården. Softade rosa, blåa och grå nyanser är vad jag tycker om. Egentligen. Men jag måste haft en färgstark dag den dag jag köpte mina tulpanlökar. Och det gör inte så mycket. Fast jag trodde nog att de skull dyka upp lite pö om pö och inte samtidigt. Alla färger passar liksom inte så bra ihop. Men jag blir glad av dem och det är ju det som är meningen. Bilden är tagen av Maken som har fått en ny leksak med posten: en kamera. Många bilder väntas bli tagna…

3 Responses to “Massor av färg”


  1. 1 Annis maj 18, 2007 kl. 9:31 e m

    Härligt med färg!!! Du som är så färgstark! Jag tycker det låter så läckert med svarta! Det skulle jag vilja ha nu…jag är inne i en period med svarta accenter i hemmet.

  2. 2 Persilja maj 18, 2007 kl. 10:16 e m

    Hmm! Med tanke på skorna i inlägget innan är jag inte alls förvånad! Där såg man ju att du inte var färgrädd eller diskret på något sätt. Haha!
    Fast du kanske är vansinnigt diskret! (Jag är ju inte så bra på det där med personlighetstolking…)
    Gillar du att plantera buskar på givaktled eller lite mera svajigt???

    Jag är nog typen som inte har mer än en buske av var sort…

    Vad bra med gratis nedladdningsbar musik! Det har behövts. Mina barn är så arga på mig för att de inte får ladda ner sånt som ”alla” andra laddar ner.

  3. 3 itmamman maj 20, 2007 kl. 4:21 e m

    Annis, jag vet inte om jag är färgstark. I alla fall inte i verkliga livet.

    Persilja, svajiga buskar eller buskar i givakt? Både och tror jag. Hemlighetsfulla trädgårdar med något uppstramat ställe här och var. Men jag har alltid svårt att svara på frågor om vad jag tycker, för jag är så ombytlig. I höstas: mycket färg, Nu: vad tänkte jag på i höstas?
    Vi är också noga med att barnen inte laddar ner musik olagligt. (Det finns billiga köpesajter också). Men nu är de på MIG om att inte lägga ut bilder från internet olagligt på min blogg!!! Läxar upp mig när jag tycker att vissa saker inte är så farligt. Hmmm, hur ska man göra?


Kommentera

