Skor, skor, skor

Nu kommer sommaren snart. Har alla i familjen skor som passar för årstiden? Det är nämligen många storlekar att hålla reda på.

Häromdagen grävde jag djupt inne i överskåpet där jag har reakläder som lagts undan i väntan på att rätt barn ska växa i plagget. Tyvärr händer det att jag glömmer bort vad jag köpte på rean året innan. Det smarta inköpet blir med ens dyrt och dumt.

Dessa skor till 2-åringen hade jag glömt bort.

skor.jpg

Som tur var hittade jag dem i rättan tid. Nja, rosa mockaskor kanske inte är helt rätt på sommaren, men de passar nog till hösten. Vad de blå tofflorna med rosa blommor gör på bilden? Hrmpf. Dem köpte jag till tvååringen på Ebay. Ja, till 2-åringen sa jag. Ett litet felköp. De har inte samma storlekar överallt i världen, och dessa visade sig vara nååågot för stora för henne. Hoppas hon inte vägrar att ta på sig dem när hon är några storlekar större. Men jag gillar näthandel ändå! Shop til you drop!

Och 2-åringen älskar sina nyhittade skor. Jag har fostrat en skofetischist (Jag slog upp stavningen). Hittade henne i fåtöljen läsandes en bok ovanpå … just det: skor! Tur att klädseln till fåtöljen är tvättbar.

lasapaskor.jpg

11 Responses to “Skor, skor, skor”


  1. 1 Ozzy maj 16, 2007 kl. 2:05 e m

    Varför finns det inte såna fina skor till vuxna? Varför måste vi alltid ha så tråkiga skor?

  2. 2 Killfröken maj 16, 2007 kl. 4:13 e m

    Jag gilalr de gula halv-stövlarna!

    Fram för fler fina skor för vuxna (särskilt för killar, sen när ska killar bara ha skor som är bruna, grå eller svarta?)

  3. 3 IT-mamman maj 16, 2007 kl. 4:46 e m

    Ozzy, ja varför? Och varför finns det bara nippertippskor i affären och inte snygga skor för de storfotade?

    Killfröken, vad kul att träffa på dig! Ja, halvstövlarna köpte jag i London förra året. Kunde liksom inte låta bli. Snart har hon vuxit i dom.
    Mer färg åt killarna!!

  4. 4 Arga Mamman maj 16, 2007 kl. 8:42 e m

    Jaså du är en sådan där ”bunkrare”… Själv är jag USEL på att ha framförhållning och är det någon gång jag fyndar något i förväg glömmer jag ALLTID bort att jag köpt det och hittar det precis när mina små älsklingar har vuxit ur det… Meningslöst helt enkelt!

    Hoppas att du får en skön helg!

    Kram!

  5. 5 itmamman maj 16, 2007 kl. 8:46 e m

    Skön helg på dig med, Arga Mamman!
    Ja, bunkring är min grej. Särskilt när det gäller julklappar. Har man massor av folk att köpa till blir det helstressigt och dyrt (just då) om man måste köpa i sista stund. Så jag börjar julhandla redan på sommaren. (Knäppgök!) Men ändå måste jag handla det där sista alldeles före julafton.

  6. 6 Ozzy maj 16, 2007 kl. 9:27 e m

    Lagen om alltings jävlighet: Har man fötts med stora fötter ska man lida för det också.

  7. 7 Persilja maj 17, 2007 kl. 8:47 f m

    Kunde inte hålla mig längre!

    HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Åååå, hur har jag klarat mig utan dig, knäppgök!

    Och nu har jag hört din ljuva stämma också (?). ”Presenten galning!” Haha!! Om det nu var du i all din glans så lät du inte alls som jag tänkt. Mycket ljusare och ”snällare”… Hade förväntat mig nåt mer rått hahaha!!!

    Och detta med att handla på rea i förväg! Inte heller din stil! Jag blir nog aldrig någon bra profilerare!!! Snyft!

    Vad du har hunnit jobba! Än det ena än det andra har du betat av i din kurs!
    Flitig som en myra.

    Fin hemsida! Särskilt bakgrundsfärgen! Och där syns du ju nästan!

    Nä, nu törs jag inte fastna här längre.

    Puss!

  8. 8 IT-mamman maj 17, 2007 kl. 8:54 f m

    PERSILJA!!!!! You´re back! Äntligen. Lova att aldrig flytta mer!

    Knäppgök? Moi? Ljusare och snällare röst än du hade tänkt dig? Jaha, du trodde att jag hade en mörk rökig röst, va? Och vaddå – skulle jag inte handla på rea i förväg? Inte vara diciplinerad och effektiv? Det är ju just det jag är! Ibland.
    Ha, snart kommer jag med analysen av dig, så håll i dig. Jag tror inte att du har lagt ut några villospår nu när du varit så fokuserad på flytten, så jag ska nog lyckas. Ha, ha, vi ses! Och puss på dig med!

  9. 9 Annis maj 18, 2007 kl. 9:29 e m

    Du är ju värre än mig….har du räknat alla era? Vilka härliga tjejfärger…jag blir så avundsjuk.

  10. 10 itmamman maj 20, 2007 kl. 4:15 e m

    Hej Annis! Hemma igen efter en helg på vift. Jorrå, när du hade räknat era gick jag ock räknade våra. Det var måååånga. Jag orkade liksom inte räkna färdigt och sen kändes det fånigt att förspka bräcka dig, så jag lät det vara. Ni kanske har fler. jag vet inte.😉


  1. 1 Från Ebay till Persiljas Verkstad « IT-mamman Trackback vid oktober 10, 2007 kl. 5:33 e m

Kommentera

