Ett Weeblyförsök

Nu har jag testat Weebly och jag är… inte så imponerad.

Det är klart att det är roligt att man kan göra en hemsida snabbt och enkelt, men för skolbruk tror jag inte mycket på det. Det kändes lite för statiskt. Dessutom fick jag inte kartan att fungera. Bara om jag la in olika platser i USA. Nä, Weebly behöver nog utvecklas lite till. Men här är i alla fall mitt försök till hemsida.

I WordPress däremot kan eleverna lägga in arbeten under olika kategorier, så att dessa arbeten sedan blir lätta att hitta. Man kan också söka på en elevs namn i sökrutan och hitta dennes arbeten. Det lutar fortfarande åt att det blir det vi kommer att använda oss av i höst.

8 Responses to “Ett Weeblyförsök”


  1. 1 anne_marie_korling maj 15, 2007 kl. 11:31 f m

    Håller du kurser?
    Jag skulle genast anmäla mig!
    Var?
    Jag som lässsssssssssspar sssssssssssvarar.
    Anne-Marie

  2. 2 IT-mamman maj 15, 2007 kl. 11:50 f m

    Nej, nej, Anne-Marie! Weebly håller sina kurser själva. Här hittar du en länk: http://www.weebly.com/

    /Jag som inte har något emot lässspning

  3. 3 Anne-Marie Körling maj 15, 2007 kl. 4:35 e m

    Jag tycker du ska anta utmaningen att föreläsa för dem som suktar efter din kunskap – jag skulle sitta där och lära.
    Anne-Marie
    Tack för länken

  4. 4 Annis maj 15, 2007 kl. 6:06 e m

    Jag fattar inte hur du hinner…jag blir så sugen på allt du gör men så sur för min tid är för kort på denna jord!

  5. 5 Erica maj 15, 2007 kl. 6:15 e m

    Tack igen mamsingen! Du hittar så mycket roligt.
    Jag håller också på med min PIM examination men jag hittar inte riktigt tid för den. Jag har till i oktober på mig så det ska nog gå vägen. Känns inte svårt utan det är mer att det tar tid. Vi ses och syns igen- snart långhelg så man får tid att hälsa på hos sina bloggarvänner. / Erica

  6. 6 kajsasi maj 15, 2007 kl. 8:31 e m

    Låter jättespännande att skapa en hemsida med hjälp av sina elever. Det är nog lättare med äldre elever. Jag kommer på sätt och vis sakna detta när jag får min etta, men vem vet. Kommer detta med hemsidan bli ditt projekt i IKT-kursen?

  7. 7 IT-mamman maj 15, 2007 kl. 9:22 e m

    Anne-Marie, vad du är uppmuntrande! Men för att kunna föreläsa måste man ha något att komma med. Jag håller än så länge på och lär mig. Trevar.

    Annis, du jobbar, jag pluggar. Det är skillnad. Vet att det inte blir så mycket tid till hösten, så därför vill jag hinna med så mycket som möjligt NU.

    Erica, jag ska också ta mig en bloggrunda till helgen om inte förr. Har blivit lite sämre med mina påhälsningar på sista tiden. Och Erica, jag har inte glömt dig. Fick godkänt på mitt multimediaprogram. Nu är det vissa svårigheter med överföring och jag väntar svar från min kursledare. Så snart kanske jag kan skicka upp något.

    Kajsasi, Jag funderar och funderar på vad det ska bli för projektarbete. Håller på att dra upp riktlinjer för ett temaarbete om Europa. Kanske blir det något om det? Men helt klart vill jag ha med bloggande på något sätt. Förslag? Har du kommit på vad du vill göra?

  8. 8 kajsasi maj 15, 2007 kl. 10:26 e m

    Jag tycker också att det är intressant med bloggandet. Men som sagt jag kommer att ha ettor så något som har med läs och skivinlärning lär det bli.


Kommentera

