Weebly

Nu har jag skickat in min första PIM-examinationsuppgift. Gjorde den i väntan på att kursledaren på IKT-kursen skulle höra av sig om hur jag ska gå vidare. Inget svar än. Frågade första gången för över en vecka sen, så nu börjar jag bli lite orolig för honom. Han svarar alltid så snabbt annars. Men jag har haft annat att pyssla med, bl.a. svenska som andraspråkskursen, så jag lider ingen nöd. Än. Men jag vill liksom vidare.

Har börjat snoka runt lite på Weebly. En gratistjänst där man kan lägga upp sin egen hemsida. Där kan man sedan lägga in filmer och göra annat skoj. Jag tror att någon annan har skrivit om det på sin blogg, för jag känner igen namnet. Kan bara inte komma på vem det var.

Uppdatering: Det var ju Ugglemamman som hade skrivit om det! Min inspirationkälla, hur kunde jag glömma att det var där?!

I alla fall, det kan vara något för klassen. Eller så är WordPress fortfarande enklast. Jag vet inte, måste snoka vidare.

9 Responses to “Weebly”


  1. 1 Ugglemamma maj 14, 2007 kl. 1:54 e m

    Weebly är trevligt och det är lätt att göra snygga sidor. http://uggleblogg.blogspot.com/2007/03/webbeditorer-online-and-winner-is.html

    Men om du letar efter något som hela klassen ska samarbeta i tycker jag du ska ta en titt på Wikispaces. Inte alls lika flashigt och snyggt, men väldigt bra för samarbete.
    http://www.multimedia.skolutveckling.se/Kurser/Publicera/Upptack-Wikispaces/

  2. 2 Ugglemamma maj 14, 2007 kl. 1:55 e m

    Går det inte att skicka kommentarer med länkar i??

  3. 3 Ugglemamma maj 14, 2007 kl. 1:57 e m

    Kommentar jag skrev först försvann😦
    Ungefär så här skrev jag, fast med länkar:
    Weebly är kul och det blir snygga sidor.
    Men om du letar efter något för klassen att samarbeta i tycker jag att du ska ta en titt på wikispaces. Det är inte lika flashig och snyggt, men väldigt bra för samarbete.
    Kolla på Multimediabyrån – Kurser – Publicera – Upptäck Wikispaces om du vill ha en introduktion.

  4. 4 Ugglemamma maj 14, 2007 kl. 1:59 e m

    PS. Lycka till med dina PIM-uppgifter🙂 /Stina

  5. 5 itmamman maj 14, 2007 kl. 2:41 e m

    Hej Ugglemamman! Jodå, kommentaren kom med, men eftersom den innhöll två länkar var jag tvungen att godkänna den först. Så det var hos dig jag hade sett Weebly! Måste genast uppdatera och ge dig credit!

  6. 6 pergament maj 14, 2007 kl. 4:19 e m

    Hej!
    Vid en snabbkoll på Weebly såg det ju käckt ut, får ta och utforska lite mer, kollade också in Ugglemamman och måste nicka igenkännande….
    God tur med PIM! Samla stjärnor i mängder!!

  7. 7 IT-mamman maj 14, 2007 kl. 5:31 e m

    Tackar Pergament! Jag ska försöka samla bäst jag kan.🙂

  8. 8 Annis maj 14, 2007 kl. 6:13 e m

    PIM-PIM är goda att smaska på….den har jag gjort(den första alltså)

  9. 9 itmamman maj 14, 2007 kl. 8:12 e m

    Ja, mmm vad det är gott!


Kommentera

