IKT-spåret

inlagg.jpgDetta är ett inlägg. Och det är bilden till höger också.

Jag ska försöka att bara skriva om IKT i just det här inlägget. Det är så lätt att sväva ut i annat som rör livet i övrigt. Så nu kommer det att handla om mina kära sökord. För jag gillar dem. De får mig att skratta. (Hon har blivit knäpp, tänker ni igen.)

Jag gillar helt enkelt att fundera över dem. Bakom varje sökord finns det en människa med en fundering. Vem har t ex sökt på +ikt+fara? Har jag skrivit att det är farligt, eller varför hittade den till mig? Och när jag ser att någon har sökt på barnkalas inte bjuden börjar jag nästan gråta. Det var det värsta man kunde hota en kompis med när man var liten – att inte bjuda den på sitt kalas.

Så många frågor – så lite svar. Jag tror jag ska söka på samma mening som en annan stackare gjorde: ”Hur flyttar man en lekstuga?” Jag känner att det finns en samhörighet mellan oss.

7 Responses to “IKT-spåret”


  1. 1 Anne-Marie Körling maj 10, 2007 kl. 8:19 f m

    Du är väldigt rar – jag förlorade min mamma i Estonia – så sorgens landskap är stort – jag förlorade henne, mina vänner, mig själv och det tog lång tid – nästan oändligt för lång tid – att förstå, det var ensamt då orden försvann, jag fann tröst och ord hos Tranströmer, som är min inre vän, men så fort man vågar säga något sluter en annan sörjande in, förstår… men då måste man själv bryta tystnadens sigill…

    Skrattade gott åt inläggen – i skorna!
    Kram på något vis
    A-M

  2. 2 Anne-Marie Körling maj 10, 2007 kl. 8:22 f m

    Ja, detta var ett svar på ditt besök i min blogg. Men hur man flyttar en lekstuga – ingen aning – kanske på lekfullt sätt.
    Må gott – och det bästa för dagen!
    A-m

  3. 3 IT-mamman maj 10, 2007 kl. 9:04 f m

    Det kan verkligen inte ha varit lätt för dig. Mörkret brukar skingras efter en tid, men saknaden finns ju alltid kvar. Fast att åren går. Kram på dig! Och lekstugan – det är en värdslig sak.

  4. 4 pergament maj 10, 2007 kl. 10:31 f m

    Den som söker finner, om man finner det man söker är inte alltid självklart men ibland gott nog! Alla är sökare på något sätt vare sig det handlar om Internet eller livet självt!
    Tack för en bra Blogg!

  5. 5 IT-mamman maj 10, 2007 kl. 10:40 f m

    Tack själv Pergament! Det är roligt att du bloggar och jag ska hälsa på med jämna mellanrum. Nu vet jag också vem du är. (Det var som jag gissade!) Så vi kommer nog att stöta på varandra i arbetet en del framöver.

  6. 6 pergament maj 10, 2007 kl. 11:07 f m

    Vi kommer med all sannolikhet stöta på varandra i arbetet, anonymitet i all ära men det klart att det inte var så svårt att gissa vem……Får se hur frekvent jag kommer att Blogga, nu går det ju bra när jag har sjuk son hemma! Ska försöka hänga i…..

  7. 7 IT-mamman maj 10, 2007 kl. 11:10 f m

    Samma här, jag får kanske dra ner på boggtakten i höst. Nu går det an, när jag sitter klistrad vid datorn hela dagarna.
    Hälsa din sjuke son – ifall jag känner honom..


Kommentera

