Bullar och pannkakor

11-åringen har precis kommit hem från friluftsutflykten. Han berättar om fiskeförsöken och annat skoj. Och så återger han en konversation med en av lärarna:

bulle1.jpg– Åh, har din mamma bakat Wiiienerbröööd!

– Nej, det är kanelrosor.

– Åh, har din mamma bakat kaneeelrosor!

– Nej, dom har vi köpt i affären.

Alltså, min kära 11-åring. Vi måste ta ett snack om det här. Jag lägger bullarna i den skruttiga hemmaburken (precis som jag gör med pannkakorna) för att man ska tro att de är hembakta. Nästa gång nån frågar, så trycker du in bullen i munnen och svarar:

– Mbbmmmöö.

En aning ohörbart. Man ska inte ljuga, men man behöver ju inte vara övertydlig. Så där, det var dagens visdomsord.

12 Responses to “Bullar och pannkakor”


  1. 1 Annis maj 9, 2007 kl. 2:01 e m

    Hahhahahahaha….har du inte lärt honom ljuga ännu??!!
    Min son kom hem från dagis och sa vem ska jag lyda….du mamma säger att jag ska ge igen när killarna är dumma och fröken säger att jag prata om problemet….där satt den. Mamma var ditsatt och fick prata allvar med dagisfröken dagen efter…en skamsen Annis kan jag lova.

  2. 2 IT-mamman maj 9, 2007 kl. 3:34 e m

    Annis visar en ny sida… Slå tillbaka.. Det var också en variant. Men det var nog bra att du fick ta det där snacket med fröken! Kram på dig.

  3. 3 Annis maj 9, 2007 kl. 6:49 e m

    Han lyder dock alltid dagisfröken…som lillstor kille. Tur är väl det!

  4. 4 IT-mamman maj 9, 2007 kl. 6:52 e m

    Puh, skönt att dagisfröknar finns!

  5. 5 Pippi maj 9, 2007 kl. 7:41 e m

    Så _egentligen_ ska man försöka att packa ner bullar/pannkakor utan att barnen ser det och sedan inte tala om var de kommer ifrån?! 😉

  6. 6 IT-mamman maj 9, 2007 kl. 8:08 e m

    Just precis så, Pippi! Bra tips!

  7. 7 Annis maj 9, 2007 kl. 8:39 e m

    Såg pannkakorna på ica idag…gissa vem jag tänkte på. Lustigt att man kan ha dig i tankarna trots att jag inte sett dig!

  8. 8 IT-mamman maj 9, 2007 kl. 8:57 e m

    Och jag såg ett växthus idag och tänkte på dig!

    Fast att bli förknippad med färdigpannkakor… jag vet inte…

  9. 9 Lantliv maj 9, 2007 kl. 9:43 e m

    Varför sa inte läraren. ”Åh har din pappa bakat Winerbröd idag…. ”
    Dålig lärare helt enkelt.

  10. 10 Erica maj 9, 2007 kl. 9:54 e m

    Nästa gång köper du frysta nästan färdiga och gräddar det sista innan du sätter ned dem – varma – i utflyktsburken. då tror ungen att du bakat och att du gjort det samma morgon.
    Imponera – mera är dagens bullbakningsmotto

  11. 11 Junitjej maj 10, 2007 kl. 5:29 f m

    Ja, micra dem en stund innan det är dags att äta dem! Det finns säkert någon spray att köpa, som luktar kanelbulle. Med den sprayar du i köket. Konstigt med ”nybakta” bullar och det inte luktar nybakt.
    Trevlig blogg!

  12. 12 IT-mamman maj 10, 2007 kl. 7:08 f m

    Lantliv, den tanken slog mig med… Men i övrigt är hans lärare mycket bra, så det får väl uppväga det.

    Erica och Junitjej, Kanontips! Yes! Vad skulle jag göra utan alla bloggtipsare?!


Kommentera

