Lite tänkvärt och lite blaj

funny_valentine_amy_jenkins__5768632.jpgHåller på med min hemtenta i svenska som andraspråk. Andra dagen som jag spyr ut tänkvärda citat och analyser: ”Det är mycket viktigt att…, Man bör tänka på att…, blaj, blaj, blaj”

Så där ja! Då fick jag ur mig lite frustration.

Längtar efter att läsa något som inte är så genomtänkt. T.ex. boken jag köpte på bokrean i början av mars: Funny Valentine. Har hunnit 22 sidor och helt glömt bort vad de handlade om. Chic lit – I love you!

9 Responses to “Lite tänkvärt och lite blaj”


  1. 1 Ozzy maj 8, 2007 kl. 12:35 e m

    Och här sitter jag och undviker att läsa kurslitteratur och skriva VFU-reflektion. Skyller på snor. Ska nog ringa mamsen nu tror jag.

  2. 2 itmamman maj 8, 2007 kl. 12:36 e m

    OK, din bror är där nu. Hälsa henne om bror har glömt bort det!

  3. 3 Anne-Marie Körling maj 8, 2007 kl. 4:16 e m

    Redan efter 22 sidor – idag läste jag i tidningen om att akta sig – sin hjärna – att den inte kan belastas med hur mycket information som helst – precis som en dator. Det finns risker med all information. Jag är väldigt glömsk – så jag är nog där- -vilken sida är jag inne på – till vem skriver jag, vad håller jag på med?
    Så ungefär!
    Jag minns bara din första rad i bloggen.
    Må gott – A-M

  4. 4 Persilja maj 8, 2007 kl. 4:39 e m

    Trädgårdslitteratur! Det är vilsamt. Läsa om klättrande krasse och mullig mylla och doftande dahlior och prunkande pioner och avundsvärda anemoner och puttriga pelargoner och somrig salvia och tokig temynta och liten lobelia och dillig dill och prillig persilja. Det slår ALL litteratur!!!
    Fast kanske inte bloggar!

  5. 5 IT-mamman maj 8, 2007 kl. 9:43 e m

    Anne-Marie, jag behöver nog rensa lite i min hjärna – precis som man får göra med sin dator ibland. Så du är glömsk? Välkommen i klubben!

    Persilja, du har rätt. Det är verkligen vilsamt med trädgårdsböcker. Lotte Möller och Hannu Sarenstöm är mina favoritförfattare inom det området.
    Mullig mylla… Det hörs att du ska bli trädgårdsreporter!

  6. 6 Persilja maj 8, 2007 kl. 11:12 e m

    Tack, it-mamman! du är alltid så snäll!
    Till och med när du är ”hård”-då avslutar du alltid med nån snäll knorr!
    Har faktiskt inte läst Hannu ännu, köpte en liten bok på rean, men Lotte Möller är jag stort fan av!!!

    GGääääääsp!

    Näe, ska upp 06.30 i morrn-nu får jag allt skynda mig att sova!
    Natti, natti!

  7. 7 IT-mamman maj 9, 2007 kl. 8:14 f m

    Morr´n, morr´n Persilja!
    Var får du din energi ifrån? Sover knappt och har full fart hela dagarna!
    Och jag snäll? Njaaa, du träffar oftast på mig i sansat tillstånd vid datorn. I verkliga livet kanske jag inte väljer mina ord lika väl. Då hoppar det grodor hit och dit ur munnen på mig.

  8. 8 Annis maj 9, 2007 kl. 10:44 f m

    Visst är det jobbigt att läsa sånt som man måste..? Så funkar jag i alla fall. Din blogg läser jag med glädje..kramis Annis

  9. 9 itmamman maj 9, 2007 kl. 11:19 f m

    Annis, det var snällt sagt! Samma med din blogg, vet du!


Kommentera

