Hurra

blo.jpgMin lilla sketna

animerade blomma

blev godkänd. Hurra!

(Men den får ni inte se – så roligt ska vi inte ha)

14 Responses to “Hurra”


  1. 1 Anne-Marie Körling maj 7, 2007 kl. 10:01 f m

    JÄTTEJÄTTEJÄTTEFIN!
    HUR FIN SOM HELST.
    GRATTIS
    A-M

  2. 2 IT-mamman maj 7, 2007 kl. 10:31 f m

    Härligt med positiva uppmuntrande människor!😛

  3. 3 Persilja maj 7, 2007 kl. 1:00 e m

    Börja med att samla på gamla fönster!
    Jag tycker också de där med gamla fönster är allra allra vackrast.
    Det måste du ju ha i din fantastiska trädgård! Det är ju där du ska sitta och sippa vin när du tar emot trädgårdsjournalisten.

    Jag har bara en liten paus, så schasa inte i väg mig!
    Jag såg att du var och smög hos mig!

    Tänk vad detta trädgårdintresse hållits i schack tills nu!
    Men nu kommer det som en vårflod!
    Det är liksom en ny intressant sida av dig!

    Chelsea blomstershow! Har DU varit på ”sån”? Måste omjustera bilden jag fått.

    Såja, nu är det gjort!
    Nu vill jag ha MYCKET bilder därifrån.
    Men du får gärna vänta tills jag är inne i huset ordentligt typ i slutet av nästa vecka annars vet jag inte hur det här ska sluta!

    Nu MÅSTE jag joppa!

  4. 4 IT-mamman maj 7, 2007 kl. 1:12 e m

    Japp, been there! Mamma, min syster och jag åkte till London förra året i maj och gick på utställningen. Har velat åka dit i många år. Men jag undrar vad du hade för bild av mig innan jag skrev detta… Datanörd?

    Och några bilder därifrån har jag redan lagt ut: grästanten, en woodlandbild, Här bor inte jag-bilden och nu växthuset.

    Nä, joppa på nu! (Vad gör man när man joppar?)

  5. 5 Persilja maj 7, 2007 kl. 1:25 e m

    Joppa (jobba på perkelspråk =finsk brytning)

    Jo, jag har sett den yppiga gräsdamen och här bor inte jagbilden….

    Men du får härmed uppdraget (SNÄLLA!!!) att skriva en liten reseskildring från Chelsea (men inte förrän om två veckor annars missar jag nog premiären!) Berätta!!! Nyfiken! Var det mycket hatt-tanter där, det måste ha varit lite Christie stämning eller i allafall Morden i Midsomer stämning…

    Har du sett filmen Gröna Fingrar? Annars se den! (Smörig trädgårdromantik men mycket engelsk trädgård.)

    Jag vet inte riktigt hur jag sett på dig…inte med jordiga fingrar iallafall. Men du gillar Ernst, tar sabbatsår från läraryrket, växer fast vid datorn, skjutsar barnen till träningar och går gärna och fikar under tiden, har gärna klänning över jeansen men inte gärna högklackat, hellre coola gympadojjor och när du nån gång sportar spelar du gärna fotboll…

    Haha! Var det något rätt!

    Nej, svara inte-har inte TID att läsa.

    (Jo, jag har nog tid…nån gång mellan 120-125)

  6. 6 itmamman maj 7, 2007 kl. 1:43 e m

    Jag svarar ändå, för jag VET att du gärna tar en paus och kikar in. Ha, det är vad jag vet om dig, Persilja!
    Gillar Ernst? Nja… det kanske inte stämmer så bra. Har inget direkt förhållande till honom.
    Klänning över jeansen? Hmm, kan man ha det?
    Spelar gärna fotboll? NEJ. Men ibland måste mammorna möta knattelaget. Stavgång är min grej. Hjälp – det är ju ikväll!
    Men en sak hade avslöjat mitt trädgårdsintresse om vi träffats i verliga livet: jag har alltid kortklippta naglar med lite jordrester under. Skrapar bort så gott det går men lyckas inte alltid.

    När du installerat dig i ditt nya hem ska du få en fullständig analys av vem du egentligen är. Många avslöjanden väntar…

  7. 7 Persilja maj 7, 2007 kl. 3:53 e m

    Oh, lala! Det låter spännande.

    Och då hinner jag lägga ut väääääldigt många villospår! Hehe!!!

    Men visst var det du som lade Ernst i en säng i trädgården???

    Av alla du kunde lagt där-la du EEEERNST!!!!

    Så jag tror att du har en hemlig passion för honom!
    Haha!!!

    Nä, nu ska jag gå och röka en cigarr och ta mig en stänkare. Det gör jag alltid vid den här tiden när jag spelar schack med 6-åringen.

  8. 8 Persilja maj 7, 2007 kl. 3:57 e m

    Ps! FEEEGIS!!!!

    Som inte lägger ut din animerade blomma!

    papapapapapapappapappa (kackel)

  9. 9 IT-mamman maj 7, 2007 kl. 4:42 e m

    Baahhh, Persilja!
    Ernst smet dit själv.
    Och jag upptäckte ditt villospår. Glöm inte att jag är en grävande bloggare som har avslöjat dig förr…
    Minns också att vissa andra behövde MYCKET hjälp för att komma på det enklaste enkla.
    Animerad blomma? Vad pratar du om? Det har jag lagt bakom mig för länge sen.

  10. 10 Persilja maj 7, 2007 kl. 4:53 e m

    Du är verkligen SÅÅÅÅÅ proffsig! Men tänk om jag lägger ut ett villospår utanför det UPPENBARA villospåret!!! Mouhahhahaha!

    VI VILL SE BLOMMAN RÖRA SIG!!!
    VI VILL SE BLOMMAN RÖRA SIG!!!

    (Häng med nu Anne-Marie, Annis, Erica, Ozzy och ni andra!!!)

    VI VILL SE BLOMMAN RÖRA SIG!!!
    VI VILL SE BLOMMAN RÖRA SIG!!!

  11. 11 IT-mamman maj 7, 2007 kl. 5:39 e m

    Jag genomskådar även det, min vän.

    Nej, ingen blomma kommer att röra sig. Jag har integritet och bryr mig inte om vad alla andra tycker. Slutdiskuterat.

    Kram på er alla!

  12. 12 Pippi maj 7, 2007 kl. 7:32 e m

    Grattis till G:et! Tycker att din blomma ser fin ut, även fast du skiter i det😉 Funderar på om det hör årstiden till att drömma om bland annat växthus. Eller åldern? Har drabbats av svårtartade växthus- och planteringsdrömmar… Måste gå in på Odla och beställa några pelargonior. Eller nåt sånt🙂

  13. 13 Erica maj 7, 2007 kl. 8:19 e m

    Grattis – nu kan du sluta hata animationer! Duktigtröja på, igen!! Hinner du tvätta den?

    I dag gjorde jag nåt kul. En del av barnen kombinerade handritat med datorritat. De ritade ett motiv med tuschpenna och scannade in det. Sedan färglade barnen i Paint. Jättefint!!

  14. 14 IT-mamman maj 7, 2007 kl. 8:27 e m

    Pippi, ja det kan vara åldern. Men då är det skönt att bli äldre!

    Erica, vad roligt det låter! Måste in och titta på din blogg, men nu väntar maken med en kopp te och han har redan ropat en gång, så jag måste vara lite social.
    Duktigtröjan var det längesen jag använde. Har den bara vid MYCKET speciella tillfällen.


Kommentera

