Wantedposter

Tänkte skriva något om Björklunds förslag om att se till att det blir fler nationella prov i nian. Men jag låter andra göra det istället. Just idag orkar jag inte med karln. Skriver istället om det här:

En rolig sajt är GlassGiant.com.

Där kan man trixa med bilder och bl a göra sitt eget flingpaket (amerikansk sajt, som det är) och wantedposter. Det sistnämnda kan vara nåt för svensklektionen. Eleverna ritar hur de tänker sig huvudpersonen i en bok de precis har läst, scannar in bilden, laddar upp till postern och skriver sedan ett mer utförligt signalement. Eller gör en wantedposter av sin egen bild.

Jag provade. Ja, jag vet, det är risk för att jag anses vara linslus. Men det är jag inte i vanliga fall. Ville bara inte hänga ut någon annan oskyldig. Heter det förresten Computer Fraud?

wantedposter13.jpg

 

7 Responses to “Wantedposter”


  1. 1 Maken maj 4, 2007 kl. 8:42 f m

    Var hämtar man ut belöningen?

  2. 2 IT-mamman maj 4, 2007 kl. 8:56 f m

    Du skulle bara våga…
    Kaffe? Nej, förresten, nu måste jag jobba. Men om en timme?

  3. 3 Annis maj 4, 2007 kl. 11:57 f m

    Så coolt detta ska jag använda mig av till att göra biljetter till barnens filmvisning. Roligt med sådana här sidor!!!

  4. 4 Annis maj 4, 2007 kl. 11:57 f m

    Känns som om jag störde er just nu i ert samtal…

  5. 5 IT-mamman maj 4, 2007 kl. 11:59 f m

    Å nej, Annis, du stör aldrig! Det är bara det att det är lättare att få sagt vad man vill till maken via nätet än i verkliga livet. Hmm.

    Filmvisningen? Berätta mer!

  6. 6 Persilja maj 4, 2007 kl. 2:24 e m

    Här följer vi It:mamas smygande väg ut i offentligheten. Det är nästan som en striptease…först får vi se ryggen, senare näsan, och nu nästan hela ansiktet med den ack så lockande masken som döljer så lagom mycket.
    Spänningen stiger! När ska hon kasta resten???

    (Om folk googlar på mamma-striptease kanske de hamnar här nu! (hehe!)

  7. 7 IT-mamman maj 4, 2007 kl. 2:53 e m

    Var har du varit hela dan? Packat? Ho,ho,hi..
    Nej, Persilja! Såna ord får du skriva på din egen blogg!!
    Ja, jag känner mig inte så hemlig längre. Saknar nästan den spänningen. Så vem vet, jag kanske visar mitt rätta jag inom kort.
    Nu ska jag gå in på din blogg och se om du häckat framför datorn idag eler gjort något nyttigare..


Kommentera

