Kaotisk morgon

moi.jpgMorgonen blev snurrig. Maken har beskrivit det, så den som orkar kan läsa om det hos honom. Efter kaoset for jag iväg till frissan och såg ut som jag gör när jag inte har hunnit titta mig i spegeln – som Plupp. I vanliga fall är jag väldigt noga med hur jag ser ut när jag ska till frissan. Knäppt va? Hon ska ju klippa och föna och göra om allt jag slitit med på morgonen. Men det känns bättre att komma in i en godluktande salong och inte känna sig som ett ras. Så idag fick jag svälja stoltheten och åka dit som mitt rätta jag.

Det är lustigt vad det här tjänstledighetsåret har gjort med mig. Jag var en sån där som alltid hade koll. Glömde aldrig nånting. Men det är som att jag har slappnat av – för mycket. Glömmer när det är stängningsdag på dagis, glömmer att lämna in lappar i tid och…. mycket annat. Fast på samma gång är det skönt att inte ha full koll jämt. Jag var rädd för att bli en ”minsann-männinska” . En sån där som så fort nån gör fel säger: ” Ja, det är minsann konstigt att hon aldrig kan lära sig att…” På en del lärarrum häckar minsann-människorna. De minsannar gärna föräldrar som glömmer än det ena, än det andra. Faran var att jag själv skulle trilla dit, fast det är inte så troligt längre.  Men nu känner jag att jag har nått botten och behöver ta mig i kragen. Minsann!

17 Responses to “Kaotisk morgon”


  1. 1 Maken april 27, 2007 kl. 11:37 f m

    Älskade IT-mamma! Man kan ALDRIG slappna av för mycket. Så det så.

  2. 2 itmamman april 27, 2007 kl. 11:40 f m

    Nej minsann, du har nog rätt! Puss genom bredbandet.

  3. 3 itmamman april 27, 2007 kl. 12:13 e m

    Persilja, om du är här idag – jag kan inte kommentera hos dig. Undrar vad som är fel? Jag kanske ska prova annan webbläsare.

  4. 4 Persilja april 27, 2007 kl. 12:29 e m

    Undrade just om du övergivit mig! Snyft! Buhu! För jag är ju precis en sån! En sån däringa!
    En sån som man kan minsanna hur mycket som helst! Jag visste det!!! Det är så det snackas i lärarrummet! Fy, vad läskigt.
    Måste börja packa alla väskor på kvällen innan, nu när vi flyttat. För där blir lärarrummet ännu mindre och minsannena ännu högre!
    Hoppas, hoppas att de flesta lärarna är en IT:mamma typ!

    Hon klippte dig väl inte i näsan bara, frisörskan?

  5. 5 IT-mamman april 27, 2007 kl. 12:54 e m

    Nej, det är nog inte så överallt! Men jag har bevistat några såna lärarrum i min dag.

    Min näsa? Varför skulle hon det? Menar du att den är abnorm? Min fina näsa…

  6. 6 Annis april 27, 2007 kl. 5:46 e m

    Jag har också klippt mig idag…jag fick panik och gick in till min frissa och sa NU!!!! Och då sa hon….en ettårselev…nja sa jag eller OK då och hon var jättesnäll och kul och jag ser lite upphottad ut nu….lite kortare i nacken och lite längre framöver…..min lilla tvilling cyber att du skulle göra samma sak som mig idag!!!;)

  7. 7 Pippi april 27, 2007 kl. 5:57 e m

    Var till frissan i går, hade båda barnen med mig. Kommer aldrig att göra om det, men jag blev nöjd i alla fall 🙂

    Känner igen minsann-typen, tack-och-lov är den ganska sällsynt på ”min” skola. Eller så är jag bara så ointresserad av skvaller att jag aldrig ”hör” sånt. Eller så hör jag inte sånt för att jag själv glömmer bort saker i tid och otid :-)))

    Ibland tänker jag att det vore bra för alla lärare att få göra lite annat mellan varven. Undrar om inte skolutvecklingen skulle ta mer fart då… *filosoferar*

  8. 8 IT-mamman april 27, 2007 kl. 6:01 e m

    Annis och Pippi, vad snygga vi är allihop just nu då! Och här sitter man fast en fredagkväll och ingen får se det. Bloggträff ikväll?

  9. 9 Persilja april 27, 2007 kl. 6:20 e m

    Får man va me fast man int är snygg???

    Min brorsdotter klippte mig i februari, räknas det?

    Och jag gjorde slingor själv i badrummet för tre veckor sen…

  10. 10 Annis april 27, 2007 kl. 6:41 e m

    Jaaaaaaaaaaa alla får vara med!!!!

  11. 11 Annis april 27, 2007 kl. 6:43 e m

    Jag var nyss på kiosken men inget napp där inte…

  12. 12 IT-mamman april 27, 2007 kl. 7:32 e m

    Klart Persilja får va med! Du är alltid snygg, det kan man ju se på din blogg. Helt vanlig näsa dessutom.

    Annis, du kan inte springa till kiosken och ragga, fattar du väl?! Hjälp, jag måste nog ta tåget upp till er och få lite styr på dig!

  13. 13 Persilja april 27, 2007 kl. 9:19 e m

    Den där Annis verkar ju helvild! Säkert en gammal rymling från pite55!!!
    (Hängde du med nu sörlänning!?) Pite55=gammalt ”berömt” psykhem eller vad det kallas som är nerlagt…
    Men namnet sitter kvar hos befolkningen.
    Eller hur pitbor?

    Det är verkligen en chattsida detta, för ”norrom dalävenbor”!

  14. 14 Annis april 27, 2007 kl. 9:59 e m

    Nej jag kommer ju från Stjellet så då måste det bli Umedalen….;)
    Nu hängde du kanske inte med…?

  15. 15 Annis april 27, 2007 kl. 10:03 e m

    Tänkte på att man inte fick skriva vad som helst på bloggen…som artikeln…ja du vet persilja…
    Tror ni det är männen som är rädda?
    Jag tycker att så länge man inte lämnar ut någon på ett elakt sätt så är väl allt ok, som i verkliga livet….man ska vara snäll såklart men ändå kunna prata om svåra saker.
    Vad tycker ni?

  16. 16 Annis april 27, 2007 kl. 10:04 e m

    Nu blev jag seriös helt plötsligt för jag har sett en film och gråtit….det svänger fort i hockey!

  17. 17 IT-mamman april 28, 2007 kl. 7:16 f m

    Ja välkomna till min chatt!
    Nej, Persilja och Annis, jag fattar inte så mycket men jag kan ju låtsas att jag gör det. Aha, Stjellet, ja! Just det.
    Och det där med vad man kan skriva… det kommer vi nog aldrig riktigt underfund med. Så vi skriver väl på som vanligt, försiktigt men med sånt innehåll vi kan stå för.
    Glad att ni chattar här!


Kommentera

