Gratis nedladdningsbart

ele1.jpgMultimediearbetet går framåt. Jag har fått ihop alla sidorna om de olika världsdelarna och sidorna med memory och frågesport. Nationalsångerna struntar jag i. Formatet gjorde att jag inte kunde redigera ljudet och vem vill ha brasilianska nationalsången dånandes i öronen? Bort med det! Men en elefant kan få tuta i bakgrunden. En del djurläten hittade jag freesound.edu. Nu återstår en del trixande med ljud, lite annat finslip och att skriva ner ett dokument om hur arbetet är gjort. Den biten på IKT-kursen tycker jag är störtbra. Att få veta hur de andra kursarna har fått till det i sina uppgifter. ”Aha, hon gjorde så…!” Man lär sig massor på att se de andras tillvägagångssätt.

Ekonominyheterna.se kan du hitta massor av program som går att ladda ner gratis. Missa inte länkarna ”Läs också” till höger i artikeln.

Uppdaterat: Persilja ville ha en koltrast. Här får du den. I förskott på 35-årsdagen!

13 Responses to “Gratis nedladdningsbart”


  1. 1 Persilja april 24, 2007 kl. 10:07 f m

    Woaw! Låter imponerande! Du som är så haj på detta, kan du inte lägga in en koltrast som bakgrundsljud hos dig…så när man kommer in här får man lite vårkänslor…

  2. 2 itmamman april 24, 2007 kl. 10:11 f m

    Ja visst låter det imponerande! Nej här blir det inga koltrastar. Sånt kan jag bara fixa i ett program som har en tydlig ljudsymbol som man kan klicka på. Det är nämligen inte så imponerande som det låter. Man behöver inte programmera eller nåt. Men jag kom på att det är en kursblogg det här, och jag måste ju skriva att jag gör något med kursen. Så jag inte blir utsparkad…

    Grattis på 31-årsdagen förresten!

  3. 3 itmamman april 24, 2007 kl. 10:17 f m

    Koltrasten är fixad! Men du får själv se till att den sjunger för dig! Finns i inlägget.

  4. 4 Persilja april 24, 2007 kl. 11:17 f m

    Just nu är jag i min stuga…aaaah! Jag ligger på b ryggan,blundar och lyssnar på fiskmåsarna som skränar! (Jo, det blev en fiskmås istället.)
    Jag fick inte vår-jag fick sommar!!!
    TACK för 31-årspresenten!!! Kunde inte fått en bättre!!!

  5. 5 IT-mamman april 24, 2007 kl. 11:20 f m

    Kul att du gillade den, även om den kom några år försent!

  6. 7 Annis april 24, 2007 kl. 2:18 e m

    Hoppla vad duktig du är!!! Jag är helt impad och favoriserade genast fågellätena….kul att lära barnen…
    Det finns nu riktigt duktiga människor runt om i världen och för mig ter det sig som om det mest är kvinnor, i alla fall i bloggvärlden är vi BÄTTRE! HA!

  7. 8 Ugglemamma april 24, 2007 kl. 3:24 e m

    Detta är verkligen en av mina favoritbloggar just nu. Jag bli alltid så glad och uppiggad av ditt oförfärade och nyfikna sätt att kasta dig över alla spännande utmaningar tekniken ger. Tack IT-mamman!

    Eftersom du nu påminde om att detta är en kursblogg så ska du som tack för att du är så inspirerande få två tips som kanske gör dig hottast på kursen.

    Tips 1: Håll ögonen på http://www.multimedia.skolutveckling.se de närmaste dagarna!

    Tips 2: I min uggleblogg (jag antar att länken landar på mitt namn) lägger jag länkar till kul tillämpningar jag testat. Jag tror du kan ha en hel del kul med dem.

  8. 9 Erica april 24, 2007 kl. 8:10 e m

    Lägger huvet på sne och VILL VILL VILL så gäääärna testa ditt program på klassen….please 🙂 😀 😉

  9. 10 UllaLA april 24, 2007 kl. 9:28 e m

    Hej!
    Håller med om att det är störtbra att få veta hur de andra gjort! Det lär man sig mycket på. Dessutom lär man sig mycket på att själv skriva ned. Snacka om vinster

  10. 11 IT-mamman april 25, 2007 kl. 7:34 f m

    Persilja, vad härligt med ditt klingande skatt!

    Annis, skoj att du har gått på att jag är duktig! Jag undrar alltid när jag ska bli upptäckt som den fejk jag är.

    Ugglemamma, what can I say? Blev nervös och glad på samma gång av din kommentar. Nu gäller det at jag skriver om IKT! Och inte avslöjar hur lite jag egentligen kan. Jättebra blogg som du har! Kunde inte kommentera, men det är klart att du inte kan ha kommentarmöjligheter där. Du skulle antagligen få tusentals frågor om småsaker som folk vill ha hjälp med. Ska definitivt hålla utkik på Multimdiasajten!

    Erica, först måste jag skicka in programmet och få veta vad som är bra/ dåligt av kursledaren. Sen eventuellt ändra något. Sen ska jag försöka få över det till diskett och skicka upp det till dig. Och tala om varför det inte är speciellt bra. Du får prova om du lovar att INTE ge respons på det. För jag vet att det kan göras bättre.

    UllaLa, ja visst är det bra! Tycker verkligen om den här kursen! Nu har jag haft så fullt upp med olika saker, så jag har inte varit så aktiv på Fronter på ett tag. Ska kolla in dina inskickade saker. Spännande!

  11. 12 Erica april 25, 2007 kl. 7:45 e m

    Tack snälla mamma. Jag looovar att inte ge respons.

  12. 13 itmamman april 25, 2007 kl. 7:51 e m

    Erica, jag menar CD – inte diskett (pinsamt). Som sagt, du får kolla på programmet om det går att fixa. Som det är nu har jag skickat alla arbeten till högskolans FTPserver och aldrig publicerat det på annat sätt. Än är det inte i hamn. Och löftet att inte ge respons är superviktigt!!! Tummis!


Kommentera

