Den nya fröken med det fula smajlet

Barnen i klassen som jag ska få till hösten har fått sina brev, så nu är jag inte belagd med munkavle längre. Deras förra lärare har informerat om att hon ska ha en annan klass på skolan och jag ska ta över. Och jag har berättat lite i brevet om vem jag är, att jag snart ska komma och hälsa på och så har jag fått dit en bild på mig själv. Tänkte att de skulle se hur glad och rolig och snäll och …, ja ni vet, jag är. 11-åringen plåtade, men fick ta om flera gånger.

”Nej, du kan väl inte ha håret bakom örat! Det har du aldrig annars.”

Nytt försök.

”Det här blev inte heller bra. Du höjer för mycket på ögonbrynen.”

Till slut godkände han kortet, men var inte precis till sig över resultatet. Hela tiden grubblade han på vilken klass det var jag skulle få, för eftersom jag inget fick säga, fick inte han heller veta.

”Det är säkert en femteklass. Å va pinsamt! Såna som jag spelar fotboll med,” sa han oroligt.

Så nu ska jag avslöja vad det blir:

fem3.jpg

Fattade nån? Så här då:

fem2.jpg

Jamen att det ska va så svårt:

fem12.jpg

Det blir säkert bra. Synd bara att jag inte kommer att ha samma åldrar som nån av mina bloggarvänner. Men vi kanske kan ha nåt ihop ett annat år? Eftersom de går i femman till hösten, ska de läsa om Europa (precis som alla andra femteklassare i vårt avlånga land..) och då hoppas jag kunna hitta olika skolor runt om i Europa som vill samarbeta. Tänkte registrera ett projekt på eTwinning. Har någon nåt tips, mottages detta tacksamt!

7 Responses to “Den nya fröken med det fula smajlet”


  1. 1 Persilja april 20, 2007 kl. 4:52 e m

    Men du kommer att ha en mamma med en pojke i femman så jag kan jämföra hejvilt hur du sköter dig!!!
    Det ska bli så roligt!!!
    (Det blir nog bensbyfröken som jag kollar hur hon sköter sig…)
    Men då blir det väl lite samarbete med bensbyfemman, eller hur och så åker de på skolresa till varann och då följer ställeralltidupp mamman med och då står jag där en vacker dag och säjer nämen HEEEEEEJ! Det ska också bli roligt!!!

    Inga inlägg från mig idag? Nej, du har rätt! Jag tyckte väl det var nåt som fattades!!!
    Måste genast skärpa mig!!!

  2. 2 Erica april 20, 2007 kl. 4:56 e m

    Se där, en femma. Undrar om inte min kollega också ska läsa europa med sin sexa…? Hon är med i mitt Lärmit projekt och ska ha modern teknik i klassrummet. Vi får se till hösten. 🙂

  3. 3 itmamman april 20, 2007 kl. 5:09 e m

    Vänta lite nu, Norrbotten är väl ett land i Europa? Om vi använder oss av engelska så att alla förstår varann, kan vi kanske ha kontakt mellan klasserna. Både Hortlax och Bensbyn (Är det Hortlax som är huvudstad?) kan ju gå med i eTwinning. Hmm, det börjar arta sig!

  4. 4 Persilja april 20, 2007 kl. 6:50 e m

    Haha, vad rolig du var nu då!!!
    Fast nu fattar jag!!!
    Du menar för att vi som pratar i det närmaste rikssvenska ska förstå det där som ni talar nere på västkusten! Aha! Jamen då fattar jag!

  5. 6 Annis april 21, 2007 kl. 9:35 f m

    Kollegan med Lärmit projektet ska ha min yngsta pojke nästa år….gissa om vi är insnärjda i varandra! Följer gärna denna blogg till hösten och så får ni väl höra hur föräldrarna till denna klass också sköter sig….ska nog kanske dra mig ur….;)

  6. 7 itmamman april 21, 2007 kl. 10:56 f m

    Här är det ingen som drar sig ur, hör du det Annis! Det här är en bloggsekt och nu har vi klorna i dig! Så du är så god och stannar kvar. Men det ska bli roligt att höra när du ojar dig över fröken… Nä, det kommer du inte att göra. Vad kul!


Kommentera

