Sonen åker till Lotten

Förra helgen var bara en uppvärmning. Nu kommer eldprovet: Sonen ska åka på basketcup till Eskilstuna nu till helgen. Ensam. Med några tusen andra barn. De är åtta från hans lag och han känner alla bra, så det ska nog ordna sig, men ändå…

p1010122.jpg 

Men nu har det löst sig så bra att hans pappa hittade Lottens blogg och sen blev jag tipsad om den. Ni fattar inte hur det har löst sig? Jo, men då är vi ju nästan kompisar med Lotten! Och hon bor i Eskilstuna. Och ska vara funktionär på cupen. Så hon kan ta hand om sonen! Fattar ni nu?

Så Lotten, här kommer en beskrivning så att du lätt hittar vår 11-åring bland alla barn:

Pojke

Spelar med P-95

Halvljust hår (behöver snart klippas)

Gråblå ögon

160 cm lång

Storlek 43 (!!!!!!!) senast vi köpte skor

Kan lystra till namnet Magic (men i basketkretsar kan det vara fler som gör det)

Så det blir inte så svårt. . Om du bara vill se till att han byter strumpor och duschar efter varje match, så är det bra. Kanske stoppa om honom på kvällen. Läsa en saga.

Jättebra Lotten! Tack! Jag kan ta hand om din djefla man eller nåt av alla dina barn om de ska till göteborgstrakten nån gång. Vi bloggare, du vet!

11 Responses to “Sonen åker till Lotten”


  1. 1 Lotten Bergman april 19, 2007 kl. 9:21 f m

    Lysande! P 95 är utspridda på endast nio hallar! Jag kan … kan … sätta upp lappar med efterlysning. ”Grabb som ser ut som ett L med oklipps kalufs, ring genast Lotten!”.

    Mejla mig hans lag och namn så ska jag se till att ta lite (bilder) på honom!

    Främmande tant Lotten närmar sig Magic.

    – Heeej. Är det du som är Magic?
    – Jaaa. Vadådå?
    – Här kommer pussar från din mamma!
    – Huääääääääääääääärk!

  2. 2 IT-mamman april 19, 2007 kl. 9:25 f m

    Hmm, kan bli problem. Tänkte inte på det. Får fundera ut nåt..

  3. 3 Persilja april 19, 2007 kl. 9:30 f m

    Spännande att följa Lottens blogg framöver; hur hon skötte ansvaret för andra bloggares barn…
    Var du än dig i världen vänder -bloggare följer dig vad som än händer!

    IT-mamman; om du kan slita dig från LOTTEN!!!! ett tag och tänka dig att besöka en annans futtiga lilla fjuttblogg så kan du få en utmaning av mig…

  4. 4 IT-mamman april 19, 2007 kl. 9:38 f m

    Nej, jag vill inte gå in på din blogg Persilja! Jag såg att du hade blivit utmanad och jag vill inte!!!!!
    Kanske dårå. Om du är snäll.

  5. 5 Persilja april 19, 2007 kl. 9:42 f m

    E jag inte ALLTID en snäll och skötsam en?

  6. 6 IT-mamman april 19, 2007 kl. 9:52 f m

    Du? Nej inte vad jag vet. Åker omkring med barnvagnstäcke i bilens grill..

  7. 7 Magic april 19, 2007 kl. 4:04 e m

    Tjina Lotten! Här är lite information it-morsan missat:

    Jag är INTE 160 lång, utan 163.

    Jag har nr 11.

    Inom laget blir jag ofta kallad Shakil O´neal.

    Jag spelar min första match 21.00 på fredag mot Lidingö.

    Andra spelar jag 9.00 lördag mot Blackeberg/Norra Ängby.

    Tredje går mot Haga/Haninge 15.00 på lördag.

    Detta var bara grundspelet, jag känner inte till mer…
    Eller jo.. I och försig… Vi kommer i en Limosinbuss…

  8. 8 Magic april 19, 2007 kl. 4:05 e m

    P.S. Jag är längst i laget. D.S.

  9. 10 IT-mamman april 20, 2007 kl. 7:36 f m

    Nä, jag vet Annis, det är nog ganska internt.
    Alltså, Lotten har en blogg. Hon bor i Eskilstuna. Hon är basketfantast och ska vara funktionär på en stor basketcup. Sonen ska åka på den cupen. Jag vädjar till Lotten om att ha ett vakande öga på sonen. Känner inte Lotten.
    Persilja har varit dödligt avundsjuk på Lottens blogg (På skoj), så det kändes bra att få reta Persiljan lite med detta inlägg. Fattarú nu? Inte jag heller. 😉


  1. 1 "Det finns nåt som heter Internet" « IT-mamman Trackback vid april 20, 2007 kl. 9:54 f m

Kommentera

