Snart får jag veta

…vad jag får för klass till hösten! Ska träffa rektorn på måndag kl. 15 och sen är det kört. Då kommer min hjärna att börja arbeta på högvarv och jag kan inte tänka på nåt annat än skolan. Det känns lite läskigt faktiskt! Jag har hört att kvinnor har spagettihjärnor och män rephjärnor, men jag tror inte att det stämmer. Själv måste jag ha en rephjärna. Tänker mycket på en sak i taget. I och för sig kan jag växla mellan olika rep, men i princip så är det så. När jag handlade igår köpte jag fem böcker till halva reapriset till min kommande klass. Fast de passar till klass 1-3 och jag kanske får en 6:a. Dumt. Men gjort. Nä, nu växlar min hjärna in på bloggrepet igen. Det repet måtte vara väldigt starkt.

Fast vid närmare eftertanke ska jag nog ägna mig åt uppsatsen i svenska som andraspråk. Svärmor är här och passar 2-åringen som har ledigt från dagis och tanken är att jag ska få tid att plugga. Så det blir att koppla på pluggrepet i hjärnan. Jag kanske till och med kan leta fram Multimediauppgiftsrepet lite längre fram på dagen och få lite gjort där med. Oroa sig för sonen-repet har jag lagt i lådan. Han ringde igår kväll och sa att de hade kommit fram. Skönt!

4 Responses to “Snart får jag veta”


  1. 1 Kajsasi april 13, 2007 kl. 10:06 f m

    Lycka till! Hoppas du får den klass du önskar. 🙂

  2. 2 itmamman april 13, 2007 kl. 2:20 e m

    Tack Kajsasi! Fast jag vet inte riktigt vad jag önskar. Vet inte så mycket om skolan eller om olika klasser där. Just det gör det extra spännande.

  3. 3 Erica april 14, 2007 kl. 8:55 f m

    Exciting!! Lycka till… och försök få klassrummet utrustat med projektor, ljud, internet, DVD, VHS och bärbar dator. Hela paketet runt 20 000 kronor. Hänvisa till Boris Halatchev på Cmit piteå
    http://www.edu.pitea.se/cmit

  4. 4 itmamman april 14, 2007 kl. 8:57 f m

    OH YES! Läste du Ericas kommentar, Ulf? Vill ha!


Kommentera

