Uno

uno2.jpgIkväll är det dags för Andra Chansen. Vem ska man rösta på? Jag gör nog en Munkedalare och röstar på den lokala förmågan: Uno Svenningsson (och Irma naturligtvis). Han bor på andra sidan berget, så det känns familjärt och bra, även om jag inte tror att låten egentligen är en vinnare. Och Uno och Irma har ju en värdig motståndare i Sonja Aldén (min mormors favorit). Men jag har alltid varit ett stort Uno-fan. På Fredà-tiden kunde jag alla deras texter och sprang på deras konserter. Den första var på Björngårdsvillan i Göteborg. Kommer ihåg att jag satt på en plaststol längst fram och var betaaaagen. Men det är länge sen, faktiskt över 20 år sen. Hjälp, jag insåg just att jag har blivit tant!

 

0 Responses to “Uno”



  1. Kommentera

Kommentera

