En dinglande sladd

För ett tag sedan började jag med en drag-o-släpp-övning i MultimediaLab. Efter en jobbig start, började det arta sig. Nu skulle jag bara lägga till några ljud och så skulle det vara klart. Alltid bra att spela in när ingen i familjen är hemma, för de brukar undra vad jag håller på med när jag ropar GRIS, KATT och annat. På med headsetet, öppna Goldwave och tryck Record. Sen ropar jag ”BRAVO, du klarade det!” för så ska det låta när alla djur har hamnat på rätt plats. Vi ska väl inte gå in på någon pedagogisk diskussion om lämpligheten i detta. Övningen är till för att prova olika funktioner, inte för att ta ställning till Behaviorism eller någon annan inriktning. När jag kollar om inspelningen fungerat upptäcker jag att det bara hörs ett svagt, litet visset ”bravo”. Jag höjer volymen och provar om och om igen. Samma resultat.  Först när jag ser att sladden till headsetet hänger och dinglar fattar jag varför inspelningen misslyckats.  20 minuters ogjort arbete för att man inte kollar det tekniska!  Som grädde på moset funkar inte Java Scriptet för att få det att låta HURRA! när hela övningen är klar. Jag mejlar läraren och ber om hjälp. Erkänner mig besegrad.

0 Responses to “En dinglande sladd”



  1. Kommentera

Kommentera

